Nagi owoc to opowieść o wspólnym dorastaniu mediowanym przez papier: nastolatki, które wysyłały swoje pierwsze, amatorskie próby artystyczne do zinów GQTTF, dziś są często aktywnymi uczestniczkami polskiej sceny artystycznej, ważnymi głosami aktywistycznymi, inicjatorkami innych platform tworzących przestrzeń dla osób, które jeszcze niedawno były jej pozbawione.
W ciągu dziesięciu lat działalności kolektywu Girls and Queers to The Front strony wydawanych przez niego zinów zapełniły prace aż 515 osób autorskich. O ile druk jest naturalnym środkiem wyrazu dla tekstu, o tyle prace wizualne w tej formie ulegały dosłownemu spłaszczeniu. Przestrzeń galeryjna ma swoje ograniczenia, ale pozwala lepiej doświadczyć wielkoformatowych prac malarskich, rzeźbiarskich, tkaniny czy wideo.
Wystawa nie jest przeglądem queerowo-feministycznych praktyk artystycznych czasów dobrej zmiany, ani nawet „reprezentatywną” wystawą rocznicową. W praktyce osób artystycznych, których prace prezentujemy w Galerii Promocyjnej, strategia „zrób to sam(a)” to również „wymyśl siebie sam(a)”, doing yourself. Zacierają granice między tym co ludzkie, a post- i poza-ludzkie. Nie tylko normy płciowe, ale nawet samo bycie człowiekiem jest zrzucane jak niewygodny kostium.
𝐎𝐬𝐨𝐛𝐲 𝐚𝐫𝐭𝐲𝐬𝐭𝐲𝐜𝐳𝐧𝐞: Eternal Engine (Martix Navrot & Jagoda Wójtowicz), Elka Krajewska, Maja Janczar, Nadia Markiewicz, Małgorzata Mycek, Beati Jolanda Niesyta, Ada Adu Rączka, Sebulec, Katarzyna Szenajch, Wiktoria Walendzik, Liliana Zeic
𝐊𝐮𝐫𝐚𝐭𝐨𝐫𝐤𝐢: Maja Demska, Aleksandra Kamińska
𝐆𝐢𝐫𝐥𝐬 𝐚𝐧𝐝 𝐐𝐮𝐞𝐞𝐫𝐬 𝐭𝐨 𝐭𝐡𝐞 𝐅𝐫𝐨𝐧𝐭: Aleksandra Kamińska, Agata Barbara Wnuk, Maria Halber
ze wsparciem Magdaleny Rzepeckiej i Katarzyny Szenajch