Tomasz Ciecierski, Ewa Harabasz, Alicja Karska i Aleksandra Went,
Jarosław Kozłowski, Zbigniew Libera, Teresa Tyszkiewicz, Ryszard Waśko
Pokaz prac na papierze artystów współpracujących z Fundacją obejmuje realizacje, które w większości nie były nigdy wcześniej pokazywane publicznie. Rysunki, szkice do obrazów, studia do większych projektów oferują wgląd w praktyki twórcze, które często pozostają poza zasięgiem oka odbiorców.
Prace Jarosława Kozłowskiego z serii Rysunki swobodne II powstały w związku z projektem zrealizowanym w 1983 w galerii Piwna 20/26, gdzie artysta wykleił całe ściany pomieszczenia wielkimi rysunkami na papierze pakowym. Nieprezentowane dotąd prace Tomasza Ciecierskiego z 1990 roku są szkicami, w których działania rysunkowe łączą się z fragmentami płócien wyciętymi z wcześniej namalowanych obrazów. Po raz pierwszy pokazywana praca Ryszarda Waśko pochodzi z serii realizowanej w latach 80. przy użyciu tak niekonwencjonalnych tworzyw, jak sadza czy smoła. Nabijany szpilkami rysunek Teresy Tyszkiewicz z 1986 należy do nie pokazywanego wcześniej cyklu, w którym artystka sięgając po rozmaite techniki w ekspresyjny sposób rozwijała różne warianty motywu „gęby”. Szkice Ewy Harabasz są nieznaną publiczności częścią jej projektu Czerwień i fiolet, w którym artystka rozrysowywała na papierze „kolory cierpienia”. Prace Alicji Karskiej i Aleksandry Went z serii 60 000 sygnatur nigdy nie wypożyczonych książek to wydruki na papierze, na których cyfry kolejnych sygnatur układają się w obrazy z wnętrza biblioteki. Rysunek Zbigniewa Libery z 2010 roku powstał w ramach projektu Płaska rzeczywistość, w którym autor w pracach na papierze, obiektach i fotografiach obrazował metody wizualnego łudzenia medialnymi wyobrażeniami kultury konsumpcyjnej.