Wystawa stanowiąca finał projektu edukacyjnego, którego partnerami są Muzeum Getta Warszawskiego, Galeria im. Sleńdzińskich i Zespół Szkół Społecznych Fundacji Edukacji „Fabryczna 10” w Białymstoku. Odbiorcami projektu jest grupa młodzieży licealnej pod opieką pedagog Joanny Bezzubik. Młodzież skonfrontowana z historią getta warszawskiego i artefaktami odnalezionymi w bunkrze na jego terenie, stała się badaczami lokalnej historii. Posługując się aparatami analogowymi, podjęła próbę zapisu świadectw przeszłości
odkrytych na strychu dawnej synagogi Cytronów. Ponownie zanurzyła się w czasie minionym używając aparatów z początku XX wieku. Zdjęcia zostały wykonane w technice mokrego kolodionu na ciemnym szkle, pod kierunkiem białostockiego fotografika Andrzeja Górskiego. Niegdyś takie fotografie nazywano ambrotypiami – od greckiego „ambros” – nieśmiertelny. Analogowe techniki, których trwałość zweryfi kował czas, pozwalają unieśmiertelnić artefakty z wyrwane entropii pamięci.
Andrzej Górski – absolwent PWSFiTv w Łodzi oraz Instytutu Twórczej Fotografii w Opawie. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików. Pracuje jako nauczyciel fotografii w Białostockim Centrum Edukacji oraz Młodzieżowym Domu Kultury w Białymstoku. Od dwunastu lat zajmuje się XIX-wiecznymi technikami fotograficznymi. Zrealizowany w ramach stypendium MKiDN projekt „1863” został poświęcony powstaniu styczniowemu. Fotografie były publikowane w magazynie National Geographic Polska.