Marta Olejniczak urodzona w 1996 roku w Kaliszu. Absolwentka Sztuki i Wzornictwa Ceramiki Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. W swoich pracach inspiruje się emocjami i uczuciami, poszukuje relacji pomiędzy geometrią a organicznością. Skupia się także na obserwacji człowieka pod kątem fizyczności, psychiki, intelektu i przełożeniu wniosków na język ceramiki. Najbardziej fascynują ją wypały plenerowe, a jej ulubionym materiałem ceramicznym jest porcelana. Obecnie pracuje na rodzimej ASP na stanowisku asystenta w pracowni Ceramiki Artystycznej z prof. Przemysławem Lasakiem.
Na wystawie „Kompleksy” artystka prezentuje kompozycję rzeźb pod takim tytułem. Prace powstały w skutek jej przemyśleń nad odbiorem piękna ludzkiego ciała i dotyczą kompleksów, których powodem w większości jest porównywanie się do sztucznie wyidealizowanego, nienaturalnego piękna obecnego w świecie mediów.
Kompozycja rzeźb składa się z multiplikowanych sylwetek związanego ciała, ukazanych w różnym stopniu destrukcji. Mają na celu uświadomić widza jak problem kompleksów może wpływać na psychikę, przekładając się na problem z samoakceptacją. Pokazują jak normalne ciało zostaje
zdeformowane przez sznur symbolizujący więzy zakładane przez same kobiety, porównując się do innych oraz nieustannie dążąc do wyimaginowanych szablonów piękna.
Inspiracją do powstania drugiej z kompozycji rzeźbiarskiej na wystawie pt. „Konflikt” była transformacja zdrowych komórek w zainfekowane komórki rakowe. Obiekty zostały wykonane z porcelanowej masy lejnej oraz masy szamotowej i wypalone różnymi technikami (także alternatywnymi jak horse hair raku), co pozwoliło uzyskać zróżnicowaną zdobinę. Takie wykończenie prac miało na celu pokazanie stopnia
zainfekowania – konfliktu pomiędzy chorymi a zdrowymi komórkami