Malarstwo wykorzystuje zlepek technik i trochę techniki wymyślonej przeze mnie. Takie działanie wprowadza pozorny chaos zakłócający realizm obrazu, bo obrazy są zdecydowanie realistyczne, ale właśnie ten Chaos to miejsce, w którym percepcja widza buduje swój własny obraz. Jestem przeciwnikiem tłumaczenia odbiorcom co przedstawia dzieło, chciałbym żeby widz sam interpretował wizualnie te elementy, które nie są do końca wyjaśnione. Dzięki zakłóceniom w obrazie, staje się on prowokacją dla osób, które lubią kreacje i wciąga ich w zabawę z budowaniem obrazu. Wówczas, im więcej jest niedopowiedzianych miejsc, tym obraz jest ciekawszy dla widza. Podstawowym elementem większości obrazów jest kobiecy akt. Nie jest on jednak zwykle podmiotem, a jedynie komentatorem tego, co na obrazie się wydarza. Poza tym myślę, iż to obserwator, widz sam decyduje, co takim podmiotem jest i prawdopodobnie podczas kreowania jego rzeczywistości będzie go zmieniał.
Marcin Ziółkowski
Marcin Ziółkowski urodził się w 1967 roku w Świdniku. Studiował na Wydziale Artystycznym Instytutu Sztuk Pięknych na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Uzyskał dyplom z Grafiki w 2014 roku. Obecnie przeprowadza przewód doktorski. Zajmuje się przede wszystkim malarstwem i rzeźbą. Głównym motywem jego prac jest akt kobiecy oraz jego relacje i odniesienia do otaczającej rzeczywistości. W ten sposób przedstawia emocjonalny stosunek do życia i za pomocą narracji tych aktów komentuje świat.