Lubię zgubić się na targu ze starociami. Między regałami zapomnianych marzeń i dawno wygasłych nadziei rezygnuję z poczucia czasu. Szukam porzuconych i niepotrzebnych już przedmiotów. Zabieram je ze sobą, aby na fotografiach dać im nowe życie – nową szansę w nierealnym, magicznym świecie, pełnym niedopowiedzeń.
„REMINISCENCJE” to projekt długoterminowy, który obecnie liczy kilkadziesiąt prac. Nie tytułuję zdjęć, ponieważ pozostawiam każdemu z odbiorców przestrzeń na interpretację i poszukiwanie znaczeń. Faktem jednak jest, że każda z prezentowanych prac jest drobnym wycinkiem mojej przeszłości - bliższej lub dalszej. Odbiciem chwili przetworzonej przez czas. Fotografie wykonane są za pomocą aparatu stworzonego w Tokio przez japońskiego konstruktora Haruhisa Terasaki. Jest to konstrukcja, w której wykorzystano historyczny obiektyw, ręcznie stworzone matówki oraz aparat z kolejnym obiektywem zapisującym obraz na matrycy cyfrowej. Obiektyw odwzorowuje rzeczywisty obraz na matówce, natomiast aparat cyfrowy fotografuje tę matówkę.
Przedstawiony zestaw łączy znak runiczny DAGAZ.
Runa Dagaz jest związana z ideą przebudzenia i rozkwitu. Symbolizuje nowy początek, przemianę, transformację - podobnie jak wschodzące słońce przynosi początek nowego dnia. Wskazuje na czas odnowy, wzrostu i oświecenia, równowagę oraz harmonię. Jest związana z pozytywnymi wynikami i wskazuje na czas nowych możliwości.
Małgorzata Bilicka
Małgorzata Bilicka
Członkini ZPAF (Prezes Okręgu Gdańskiego) oraz Gdańskiego Towarzystwa Fotograficznego. Współzałożycielka i członkini zarządu Fundacji +ARTE. Absolwentka Studium Fotograficznego ZPAF, ukończonego dyplomem z wyróżnieniem. Absolwentka Programu Mentorskiego Sputnik Photos. Autorka wystaw indywidualnych oraz uczestniczka wielu ekspozycji zbiorowych, również pokonkursowych. Jej prace gościły między innymi w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, Galerii Gdyńskiego Centrum Filmowego, Muzeum Gdańska, Galerii GTF, Starej Galerii Zpaf i Galerii Obok Zpaf w Warszawie, na festiwalach fotograficznych - Fotoperyferie w Kielcach oraz FotoArtFestival w Bielsku-Białej.
Interesuje ją metaforyczne obrazowanie codzienności, ilustrowanie przepływu myśli, dopytywanie przy pomocy procesu fotograficznego. Jest zwolenniczką teorii potrzeby dynamicznego procesu tworzenia poprzez pełne napięcia foto-konstelacje, które jako zbiór różnorodnych doświadczeń, mimo różnic w formie, wynikają z siebie i są swoim naturalnym następstwem.
Poza fotografią jej życie wypełnia muzyka dzięki, której realizuje od wielu lat ambicje dziennikarskie. Miłośniczka natury i zwierząt, którymi zajmuje się również zawodowo.