Wystawa opierać się będzie na założeniach zjawiska zwanego współczesnym barokiem. Jest to pojęcie niejednoznaczne i dość obszerne, będące jednak źródłem wielu tropów wizualnych i trendów myślowych jakie można zaobserwować we współczesnej kulturze. Jednym z nich jest barokowa tendencja do poddawania się grawitacji, czy wręcz upłynniania się, będąca m.in. efektem zamiłowania barokowej sztuki do przekraczania granic, wychodzenia poza ramy. Przedstawienia na prezentowanych obrazach również się jej poddają. Farba na obrazach nie pęka, jak to zwykle ma miejsce, a według barokowej myśli spływa z nich, roztapia się niczym wosk, jednak dając wrażenie rozpadu i dezintegracji samego przedstawienia. Pozostają po nim jedynie fragmenty mamiące się między strugami resztek. Estetyka ta została wykorzystana w nawiązaniu do barokowej obsesji śmierci, której wyrazem były m.in. bogate, holenderskie martwe natury. Wydaje się być ona pomocna w zacieraniu granic między sztuką dawną, a współczesną. Odnajduje się również w teraźniejszym dyskursie dotyczącym „końca” świata, przynajmniej takiego jakim go znamy, poddając zniszczeniu pewne znane nam i ikoniczne przedstawienia z przeszłości, które należą do starego porządku. Motywem przewodnim tych relacji stało się polowanie i jego przedstawienia w sztuce baroku, jako paralela oraz źródło dla problemów świata współczesnego. Ur. W 1988r. w Bydgoszczy. W 2013 obronił dyplom ASP w Gdańsku na kierunku Malarstwo w pracowni prof. Teresy Miszkin. Zdobywca Grand Prix w konkursie „Artystyczna Podróż Hestii 2013”, Grand Prix III Triennale Sztuki Pomorskiej w PGS Sopot, wyróżnienia honorowego w konkursie Fundacji im. F.Eibisch. Nominowany m.in. do Strabag Kunstforum Artaward, 12. konkursu Gepperta (BWA Wrocław). W 2014 przebywał na rezydencji artystycznej w Hong Kong Arts Centre. Jego prace znajdują się w kolekcjach Muzeum Narodowego w Gdańsku, w kolekcji Imago Mundi Luciano Benettona oraz kolekcji Fundacji Kolonia Artystów. Obecnie doktorant Szkoły Doktorskiej ASP Gdańsk. Mieszka i pracuje w Gdańsku
Scena sportowa, 180x150cm,olej na płótnie, 2021, fot.Tomasz Zerek
Polowanie na niedźwiedzia, 120x100cm, olej na płótnie, 2021
Polowanie na sarny, 120x110cm, olej na płótnie, 2021, fot.Tomasz Zerek