Joanna Karpowicz – malarka, twórczyni komiksów, ilustratorka. Ukończyła Państwowe Liceum Plastyczne w Krakowie i studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki. Dyplom zrealizowała w pracowni prof. Leszka Misiaka w 2001 roku. Mieszka i pracuje w Krakowie. Wystawy indywidualne z najważniejszymi malarskimi cyklami: Papiery wartościowe z Anubisem, Galeria Artemis, Kraków (2021); Powrót, Galeria Artemis, Kraków, (2020); Anubis w podróży, Galeria Artemis, Kraków (2019); LA Woman, Galeria Artemis, Kraków (2017); Anubis, Galeria Raven, Kraków (2016); I want to believe, Centrum Kultury Zamek, Wrocław (2014); Anubis, mój przyjaciel, Galeria Łącznik, Kraków (2013); Środki lokomocji, Cafe Szafe, Kraków (2008) i Pokój 666, Galeria Nova, Kraków (2003). Wybrane wystawy zbiorowe: Artyści z Krakowa. Generacja 1970-1979, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK (2018), Teraz Komiks!, Muzeum Narodowe w Krakowie (2018); Krew. Łączy i dzieli, Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (2017); Mój kraj taki piękny, Galeria Arsenał, Poznań (2015); 4 x Karpowicz, Galeria Raven, Kraków (2014); Strange Stories, Galeria Stalowa & Meno Forma Galerija, Kowno (2014); Komiks. Legendy miejskie, Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK (2011). Joanna Karpowicz jest autorką komiksów realizowanych w technice malarskiej: Szminka (scenariusz: Jerzy Szyłak, Wydawnictwo Mandragora, 2003); Jutro będzie futro (scenariusz autorski, Wydawnictwo Atropos, 2004) i Pocztówki z Białegostoku (scenariusz autorski, Centrum im. Ludwika Zamenhofa, 2012); Kwaśne jabłko (scenariusz: Jerzy Szyłak, Timof Comics, 2017); artbook Anubis (Centrala Ltd, 2017); Anastazja, część I i II (scenariusz: Magdalena Lankosz, Kultura Gniewu, 2017, 2019); Anubis.Thin Places (Timof Comics, 2021).
Malarskie komiksy Karpowicz można znaleźć także w antologiach: KKK - 25 - Antologia. Krewni i znajomi KKKrólika (2019) i magazynach: Gili-Gili, Aargh!, Zeszyty Komiksowe, Cheap East; City Stories (Contur, 2013); Double Portrait. Polish Female Comic Art (Centrala, 2012); Polski Komiks Kobiecy (Timof i Cisi Wspólnicy, 2012); Kompot (Kultura Gniewu, 2007). Dla przyjemności pracy z tekstem autorka realizuje także projekty ilustratorskie - dla Wydawnictwa Literackiego malowała okładki książek Gai Grzegorzewskiej, dla Joanny Kos-Krauze plakat filmu Ptaki śpiewają w Kigali, dla Borysa Lankosza koncepty artystyczne do filmów Ciemno, prawie noc i Ziarno prawdy, dla zespołu Martim Monitz okładkę płyty (wyróżnioną w Konkursie na najlepszą okładkę płytową 30/30 w roku 2016), ilustracje prasowe dla Magazynu Pismo, Książek. Magazynu do czytania, Wysokich Obcasów, Newsweeka i Zwykłego Życia.