Spojrzenie postaci zdaje się nas omijać, choć my nie przestajemy szukać kontaktu wzrokowego. Intrygująca obojętność autoportretów Joanny Ambroz sprawia, że chcemy ją poznać bardziej. Zaciera się granica między oglądającym a podglądaną, podglądającą a oglądaną. Nie wiemy wszak, czy to my jesteśmy uwikłani w grę niedopowiedzeń, czy może kobiece wizerunki, które bezwolnie poddają się sugestywnym, acz niewinnym gestom. Artystka porusza się miedzy czerwienią a niebieskim. Zderzając te mocno kontrastujące barwy jeszcze bardziej podkreśla ich znaczenie. Konflikt tonuje refleksją, napięcie zgodą, a temperament gasi spokojem.
Kuratorka: Karina Dudzińska
Joanna Ambroz, urodzona w 1993 roku w Częstochowie, mieszka i pracuje w Warszawie.
W 2018 roku z wyróżnieniem obroniła pracę magisterską w Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach.
Joanna Ambroz zajmuje się malarstwem, plakatem i książką w sensie totalnym. Interesują ją bieżące wydarzenia oraz bolączki i namiętności jej bliskich. Mówi, że jest częścią pokolenia zakorzenionego w kulturze nieustannego samodoskonalenia oraz przekonania o absolutnej umiejętności samoregulacji i wpływie jednostki na otoczenie.
Studia licencjackie ukończyła z oceną celującą i Medalem Rektora, a studia magisterskie z oceną celującą i Wyróżnieniem Rektora na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach w katedrze Projektowania Graficznego. Jej dyplom licencjacki, książka Cięcie – włosy ludu polskiego został wydany przez Wydawnictwo BOSZ (2017) i dołączony do zbiorów Muzeum Narodowego w Poznaniu (2023). Doktoryzuje się na macierzystej uczelni. Była wystawiana m.in. na DIAS International Art Show w Korei Południowej, National Museum of Art w La Paz w Boliwii czy Eve Leibe Gallery w Londynie. Jej prace są w zbiorach Muzeum Plakatu w Wilanowie i Muzeum Narodowego w Poznaniu. Działa na rzecz szerzenia edukacji seksualnej w Polsce.