Wewnątrz ram obecnej kondycji ludzkiej różne tryby proliferacji zostały wchłonięte przez ciało społeczne, czyniąc z nich centralny filar produktywności. W mikrokosmosie tworzenia obrazu, dzieło sztuki podlega specjalnej serii kontekstualizacji i rekontekstualizacji, gdy zostaje ono zmuszone do zmierzenia się z wielością wtórnych żyć, które z niego powstają. Gwałtowna ekspansja każdej możliwej kategoryzacji przedmiotu zrodziła świat, wewnątrz którego wszystko jest wszystkim i niczym jednocześnie. Praktyka Leonardo Mendoza i Jana Ciałowicza jest poszukiwaniem sposobów współczesnej hiperłączności różnych aspektów egzystencji i konsumpcji. Przeskakując przez wskazówki wizualne zaczerpnięte z mang do Upadłego Anioła Cabanela, od spuścizny tradycyjnej awangardy po produkty mediów masowych, duo to zestawia ze sobą różne znaki kulturowe, tworząc serię prac otoczonych niepewnym nastrojem. Przesuwając się w górę i w dół po stadiach rzeczywistości i symulakrum Baudelaire’a powstaje narracja, która przenosi paradygmatyczne figury w nowy kontekst przewartościowujący ich znaczenia w ramach obecnej kultury. Nad wszystkimi tymi elementami unosi się widmo sfery technologicznej, która nieodwracalnie przekształciła relację łączącą przedmiot/znak z podmiotem. W prezentowanych pracach zilustrowane stają się różne typy relacji i rodzajów postrzegania własnego środowiska (indywidualnego/prywatnego i społecznego/publicznego).
Leonardo Mendoza jest absolwentem meksykańskiej Narodowej Szkoły malarstwa, rzeźby i druku, w swojej twórczości operuje mediami klasycznymi i digitalnym. Jego prace są eksploracją trybów łączności, które odkrywają relacje świadomości indywidualnej i kolektywnej. Główny źródłem inspiracji dla jego obecnej twórczości są związki wychodzące z rozwoju technologicznego i interakcji z nim.
Jan Ciałowicz jest absolwentem wydziału grafiki warszawskiej ASP, zajmuje się przede wszystkim pracą graficzną, ilustracyjną i projektową. W swojej twórczości operuje między dwoma skrajnościami – przesytu i pustki i całej rzeszy możliwych interpretacji tych dwóch pojęć.
Kurator wystawy: Jakub Zduński