Przytulanie, zabawiane, czy też traktowane jak rodzaj atrakcyjnego rekwizytu. Zobaczcie nową wystawę Piotra Kmity, zbudowaną na bazie tysięcy wizerunków psów prezentowanych na zdjęciach profilowych użytkowniczek aplikacji randkowej Tinder.
Aplikacje randkowe stają się z jednej strony miejscem zaspokajania własnego ego, z drugiej zaś polem nierównej walki, na którym nieskuteczne próby zwrócenia na siebie uwagi, wywołują często jedynie frustrację i zniechęcenie.
Piotr Kmita przygląda się temu zjawisku, czyniąc metaforycznymi bohaterami swojej najnowszej wystawy „najlepszych przyjaciół człowieka”.
Projekt wrocławskiego artysty zbudowany został na bazie tysięcy wizerunków psów prezentowanych na zdjęciach profilowych użytkowniczek aplikacji randkowej Tinder. Psy najrozmaitszych ras ukazywane są na nich w szerokiej gamie ujęć: przytulane, zabawiane czy też po prostu traktowane jak rodzaj atrakcyjnego rekwizytu, którym dobrze jest się pochwalić. Postrzegane w szerszym kontekście, jawią się jako rodzaj zamiennika różnego typu emocjonalnych pragnień.
Projekt „Hounds of Love” za fasadą lekkiej formy kryje poważniejsze skojarzenia odnoszące się do zmiany zasad nawiązywania relacji międzyludzkich, jakiej jesteśmy świadkami w przestrzeni internetu. Tutaj to kobiety zdają się sprawować kontrolę nad sytuacją, otaczane wszechobecną atencją ze strony mężczyzn, którzy niczym zabawne pieski łaszą się i zabiegają o ich atencję, starając się wyróżnić z grona konkurentów.
W ramach projektu „Hounds of Love” artysta stworzył serię 550 wydruków, które w nawiązaniu do nomenklatury karcianych gier kolekcjonerskich, podzielone zostały na kategorie: zwykłych, rzadkich i legendarnych. Wyeksponowane w formie wielkoformatowej, kompozycji, będą stanowiły główny element wystawy.
Piotr Kmita artysta wizualny mieszkający we Wrocławiu. Autor kilkudziesięciu wystaw zbiorowych i indywidualnych w Polsce i za granicą. W swojej twórczości posługuje się różnego rodzaju środkami formalnymi, których używa do komentowania szerokiego wachlarza problemów, ze szczególnym uwzględnieniem miejsca artysty we współczesnym świecie. Tworzy w różnych technikach artystycznych, w ostatnim czasie koncentrując się na badaniu kultury masowej.