Generujemy masowe treści, posługujemy się myśleniem ilościowym ponad jakościowym. Nie tylko w znanych kategoriach: snu, odżywiania czy produkcji przedmiotów użytkowych. My dostrzegamy inny problem: tworząc nadprodukcję jednocześnie generujemy sytuację deficytu wartości. Dla statystycznego odbiorcy nie mają już znaczenia historyczne uwarunkowania: czas i miejsce czy osoba autorytetu. Nie ma już znaczenia nazwisko,
w zamian – zachłannie konsumujemy dane, które najlepiej, aby były, możliwie jak najbardziej skompresowane.
W ramach wystawy zostaną pokazane autorskie realizacje Rafała Kruszki i Sonii Kaźmierczak, zaprezentowane jako wielokrotne projekcje, wykorzystujące pracę ze sztuczną inteligencją opartą na środowisku cyfrowym wytworzonym w silniku gamingowym. W projekcie #hackowanie_siebie, zadajemy pytania: Jak technologie wpływają na wiarę w autorytety? Czy sama technologia może stać się autorytetem? Jak zmieni się proces przekazywania wiedzy w czasie rozwoju sztucznej inteligencji? Jaka ilość treści jest wystarczająca? Kto tworzy te miary? – Rafał x Sonia
Sonia Kaźmierczak i Rafał Kruszka, osoby absolwenckie Wydziału Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, to kolaboracja dwojga artystów multimedialnych, którzy w swoich pracach skupiają się na eksploracji zagadnienia umiejscowienia człowieka w świecie cyfrowym; koncentrują się wokół roli technologii w życiu społecznym, szczególnie na tym, jak te narzędzia wpływają na funkcjonowanie, myślenie i odczuwanie. Eksperymentują z metodami łączenia świata fizycznego z cyfrowym. Projekt powstał we współpracy z kuratorką Weroniką Kocewiak, absolwentką WSM Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie oraz Historii Sztuki na Uniwersytecie Warszawskim.
Kuratorka: Weronika Kocewiak
Organizator: Galeria PROGRAM | Fundacja PSW Promocji Sztuki Współczesnej
Dyrektorka artystyczna Ania Muszyńska, prezeska i założycielka fundacji
Partner: Fundusz Popierania Twórczości Stowarzyszenia Autorów ZAiKS