Aura Rosenberg bada życie wewnętrzne i związki pomników z różnych epok. Przestrzeń pomiędzy nimi to także przestrzeń między nami. Nasze prywatne tęsknoty wpisują się w historię powszechną, w której starożytne mitologie konfrontują się ze współczesnością. Rosenberg zapytuje o tę wspólną sferę: czym jest dzisiaj przestrzeń publiczna? Do kogo należy? Jaki jest scenariusz dla jej głównych bohaterów: pomników i publicznych rzeźb?
W ostatnich latach Rosenberg eksperymentuje z wydrukami soczewkowymi, tworząc serie, które łączą współczesne obrazy z klasyczną ikonografią z mitologii greckiej i rzymskiej. Cykl Pomniki też się zakochują to czarno-białe kompozycje, w których fotografie klasycznych i neoklasycystycznych rzeźb przechodzą płynnie w zdjęcia zmysłowych postaci współczesnych aktorów (znalezione w internecie). Tym samym, Rosenberg nawiązuje do apollińsko-dionizyjskiej opozycji w kulturze starożytnej Grecji. Zwraca uwagę na niekonsekwencje interpretacyjne „czysto białych” artefaktów archeologicznych – kanonów piękna, płci, erotyki i wzniosłości. Wszystko zależy od kontekstu. Muzea sublimują zmysłowe, erotyczne obrazy w czysto estetyczne. Na wystawie pojawiają się więc słynne przedstawienia: Herkules i Afrodyta, Prometeusz, Głowa Herkulesa i Lukrecja. Artystka przypomina, że monochromatyczne marmurowe posągi, znane nam z muzeów i turystycznych wycieczek, pierwotnie były kolorowo malowane, całkowicie polichromowane.
Rosenberg przygotowała także prace na temat współczesnych rzeźb publicznych w swoim rodzinnym Nowym Jorku: popularnych Charging Bull (Szarżującego byka) i Fearless Girl (Nieustraszonej dziewczynki) w dzielnicy finansowej. Psychologiczne napięcie pomiędzy dwoma rzeźbami stało się punktem wyjścia dla serii rysunków i wydruków soczewkowych. Szarżujący byk i nieustraszona dziewczynka stały się w niej bohaterami mitologicznej opowieści o labiryncie, przywołując nie tylko słynną klasyczną ikonografię mitu o Minotaurze, ale także dialogując z kultem Pabla Picassa. Wątek ten powraca w najnowszym filmie Rosenberg The Space Between Us (Przestrzeń między nami), zrealizowanym w 2024 we współpracy z pisarką i reżyserką Veronicą Gonzalez Peña. Jednocześnie wystawa nie zapomina o innej, mitycznie „intersubiektywnej” postaci: Jednorożcu, który pojawia się na całym świecie od starożytności i we wszystkich cywilizacjach, w tym także w najbardziej omawianej rzeźbie publicznej i miejscu Przesiadkowa w Łodzi.