Wiara nas umacniała w trudnym okresie powojennym. Dlatego część moich prac to katedry. Katedra jest dla mnie symbolem wielkości i wiary łączącej świat ducha – niebo z światem ziemskim. To potęga budowli ku Niebu, wsparta modlitwą pokoleń. A moje zainteresowania katedrą, szczególnie gotycką, sięgają studiów na Uniwersytecie w Toruniu: zarówno wspaniałych wykładów pani prof. Zofii Abramowicz, która zakochana w gotyku francuskich Katedr, przekazywała nam miłość do sztuki średniowiecza, jak i zajęć praktycznych, które obowiązkowo zaliczaliśmy rysując i fotografując zabytki tego miasta. Katedra powraca dziś w pismach i wydarzeniach za sprawą pożaru Katedry Notre-Dame; było to dla mnie jak utrata kogoś bliskiego. Wtedy też zrozumiałam, że Francja straciła swoje serce. To właśnie Katedra Notre-Dame pozostała w mojej pamięci jako duchowe wspomnienie Paryża. Znajduje się ona niedaleko Biblioteki Polskiej, gdzie przez dłuższy czas pracowaliśmy i mieszkaliśmy; toteż bardzo często w niej bywałam. Tam przeżywałam, ważną dla Francuzów, podróż Jana Pawła II do Lourdes, jak też późniejsze Jego odejście do Domu Pana.
W jeden obraz wpisałam wiersz Juliana Przybosia, aby zaznaczyć uwielbienie Polaków dla tej paryskiej świątyni, która znajduje się w centrum chrześcijańskiej Europy. Gotyk jest ściśle związany z przyrodą. Pierwsze katedry to katedry leśne („gothique silvestre”); jest to też tytuł cyklu moich monotypii, zainspirowany, niedawno wydaną, książką Joris Karla Hussmansa „Katedra”. Inspiracja „katedrą leśną” wynika również z mojego uwielbienia dla dzieł Jurgisa Baltrušaitisa.
Anna Forycka z artykułu „Moje kody tożsamości”
Anna Forycka-Putiatycka – mgr sztuki, ukończyła Wydział Architektury Wnętrz PWSSP w Poznaniu, (obecnie Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz) gdzie uczęszczała do pracowni malarskiej Profesora Tadeusza Brzozowskiego i Profesora Andrzeja Kurzawskiego oraz pracowni wystawienniczej Stanisława Zamecznika. Kształciła się również na UMK w Toruniu, na Wydziale Konserwacji Zabytków.
Jest wieloletnim członkiem Związku Polskich Artystów Plastyków oraz IAA/A/AP. Zajmuje się malarstwem i grafiką. Założyła i prowadzi Grupę Twórczą SYMFONIA przy OW ZPAP zajmującą się malarstwem inspirowanym muzyką. Jest finalistką konkursu Muza 2015–Magdalena Abakanowicz, udział w konkursie „Grafiteka 2019”, Barwy morza Gdańsk 2014 „Anima Mea” 2019, Bielska Jesień 2021”, 7 Guanlan International Print Biennale China 2019, VI Międzynarodowy festiwal Pasteli 2013, Laureat PRO Quadriennale Betesda 2021.
Udział w wielu aukcjach charytatywnych. Prace w zbiorach: Biblioteki Polskiej w Paryżu, Funduszu Humanitarnego w Lailly en-Val, Instytutu Studiów Wschodnich UW, Filharmonii Świętokrzyskiej, Hospicjum w Poznaniu, Fundacji Zdążyć z Pomocą w Warszawie oraz w zbiorach prywatnych w Polsce i na świecie.
Prezentowała swoje prace na 30 wystawach indywidualnych i 150 zbiorowych w kraju i za granicą.