Mieszka i pracuje w Oaxaca. Jego twórczość cieszy się światowym uznaniem i stanowi ważną część publicznego i prywatnego dorobku kulturowego, między innymi w Meksyku, Anglii, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych, Korei i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Studiował projektowanie graficzne. Od najmłodszych lat malarstwo było jego preferowanym środkiem artystycznego wyrazu. Uzupełniał swoją edukację warsztatami z rysunku, grawerunku, malarstwa i fotografii.
Jest zaangażowanym artystą, który w swojej twórczości zamiast kierować się rozsądkiem, woli skupiać się na emocjach, ponieważ to właśnie przypadek wpływa na rezultaty jego pracy. Czerpie przyjemność z ewolucji, radości ze zmian, eksperymentowania, ciągłego poszukiwania. Jego estetyka i ekspresyjna siła są widoczne w jego życiu osobistym, jego podróżach, jego przeżyciach, w jego wypowiedziach.
Prace artysty były prezentowane na wystawach indywidualnych w takich miejscach jak Uniwersytet w Exeter, Birmingham, Manchester, The London School of Economics and Political Science (LSE) oraz The Future Gallery. W Ateneo de Sevilla, Bismarck Studios w San Antonio w Teksasie, Międzynarodowym Muzeum Sztuki i Nauki w Teksasie, Muzeum FORMA w San Salvador oraz w Galerii PICI i Hangaram Museum of Art w Seulu w Korei. W Meksyku jego prace były wystawiane w ważnych galeriach i muzeach, takich jak Casa Lamm, Galeria Drexel, Muzeum Casa del Risco, Uniwersytecki Ośrodek Kulturalny BUAP, Muzeum Regionalne w Guadalajarze, Muzeum Malarzy z Oaxaca. „Jeszcze jeden mur” („El Otro Muro”) to wystawa, która była prezentowana w różnych przestrzeniach kulturowych w Anglii i Meksyku. Składa się z 15 niezależnych, zmiennych paneli wykonanych techniką mieszaną. Chociaż historycznie mury służyły do podziału, ta praca dotyczy muru kontemplacyjnego, którego podstawową funkcją jest obserwacja i jedność: poprzez eksplorację migracji jako zjawiska ludzkiego i naturalnego procesu dla wielu gatunków zwierząt, Amador Montes stara się dzielić współczesnymi wartościami estetycznymi, kulturą i meksykańską osobliwością, badając migrację jako zjawisko, które przenika, stając się tematem zainteresowania dla każdego, kto doświadczył przemieszczania się w różnych przestrzeniach geograficznych i kontekstach kulturowych.
Fotografia u góry: Amador Montes, Un pez sin sombrero
Amador Montes, Una bella locura