Wędrowny mnich jest podróżnikiem poza czasem, który przemierza drogę znikąd z misją posuwania się do przodu, bez zmiany kursu, ślepo i pewnie iść przed siebie, krok za krokiem. Istota ta porusza się z przekonaniem, że jej podróż ma znaczenie. Jej strój jest ozdobiony symbolami przynoszącymi ochronę, komfort i szczęście, specjalnie wybranymi przez nią samą z zamiarem zachowania ich jako towarzysze pomyślnej podróży. 
Jest to instalacja typu site-specific, na którą składają się różne przedmioty, głównie tekstylia, na które naniesiono graficzne znaki, które nabierają liturgicznego znaczenia. Szaty, maty do modlitwy, naczynia i przedmioty przedstawione jako prezenty, rytualne ofiary w zamian za szczęście, zdrowie i dobrobyt. Opakowane, zawinięte, chronione przed wzrokiem przedmioty, dzięki specjalnemu rytuałowi, obdarzone specjalnym gestem zostają przekształcone w święty dar, symbol pokoju i harmonii. Narracja opowieści o "niedokończonej podróży", ciągłej odnowy. U podstaw leży exodus, nomadyczna kondycja migracji. Pytania o tożsamość, język, pochodzenie etniczne i terytorium dla nowej kartografii tego, co oznacza przynależność, poza granicami kraju.
To rozważania na temat tego, co uważamy za wartościowe, a także pytanie: czy nasza zdolność do podróżowania faktycznie poszerza nasze horyzonty? Pytam o to, ponieważ właśnie zauważyłem, że podróżujący mnich nigdy nie opuścił pokoju.
Nieustannie podróżując między Europą a Meksykiem, podejmuję twórcze poszukiwania w zakresie sztuki użytkowej, malarstwa i instalacji ze szczególnym zainteresowaniem estetyki transkulturowej. Ostatnie prace skupiają się na interdyscyplinarnych połączeniach druku na tkaninie i form rzeźbiarskich. Folklor i sztuka klasyczna to preteksty do analizy zachodzących w naszym świecie zmian. Przemijanie, zacieranie się tradycji, język i znaczenie tożsamości kulturowej to tematy, które motywują moje studia. Staram się zawrzeć w nich syntezę czasu, pozostałości tego, co było i jego zaprzeczenie temu, co bezpośrednie; często bez unikania humoru i możliwości mrugnięcia okiem do widza.
Agnieszka Kotecka, Meksyk
Agnieszka Kotecka – studia wyższe; Literatura hiszpańska, Universidad Nacional Autónoma de México, Meksyk; Studia Sztuk Wizualnych na Akademii Sztuk Pięknych im. Strzemińskiego w Łodzi 1999-2005 kierunek – druk na tkaninie. 2005 Magister na Wydziale Tkaniny i Ubioru. W latach 2011 – 2015 pracował jako asystent profesora w Katedrze Druku Tkanin na Wydziale Tkaniny i Ubioru. Prace były wystawiane we Francji, Włoszech, Słowenii, Polsce, Szwecji, Meksyku. Wśród wystaw: 2015 Razemiosobno, Łódzki Dom Kultury, wystawa padagogiczna Pracownicy Katedry Druku Tkanin, Wydział Mody i Tekstyliów, Łódź, Polska, Agora - Miniartextil, 2012 XXII Mostra Internazionale d'Arte Contemporanea, Como - Italia, 3-Trienale Textilu Bez Hranic 2012, III Międzynarodowe Triennale Tkanin, Trencin, Słowacja, Pomiędzy wyborami - pomiędzy kreacjami, wystawa Katedra Druku na Tkaninach ASP w Łodzi, BWA Legnica. Od 2016 roku mieszka i pracuje w Mexico City prowadząc niezależną praktykę w dziedzinie sztuki i projektowania.