Adam Setkowicz zawdzięczał swoją popularność obrazom o tak zawsze podobających się tematach jak sanny, zaprzęgi końskie, polowania i sceny rodzajowe, umieszczone na tle rodzimych krajobrazów polskiej wsi, pól i lasów. W swoich pracach nawiązywał do twórczości znanych polskich malarzy: Józefa Chełmońskiego, Juliusza Fałata, Alfreda Wierusz-Kowalskiego czy Józefa Brandta. O samym malarzu wiadomo tylko, że w latach 1897- 98 uczył się Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Teodora Axentowicza. Jego prace nie figurują w katalogach ówczesnych wystaw. Adam Setkowicz znany jest przede wszystkim ze swoich prac, w których pojawiają się wiejskie sceny rodzajowe w pejzażu, sanny, polowania, zaprzęgi. Cieszyły się one zawsze dużą popularnością wśród nabywców. Rzadziej podejmował w swoich obrazach inne motywy - tematy alegoryczne (Alegoria. Marszałek Piłsudski na czele Legionów i jako rycerz polski prowadzony przez orła białego, po 1920), pejzaże z widokami architektury (Zimowy widok Krakowa, Widok na Wawel), kwiaty czy też sceny religijne (Matka Boska Zielna, Święty Antoni z Dzieciątkiem Jezus). Prezentowany Żyd nad Torą należy do tych rzadziej spotykanych u artysty tematów.

26
Adam SETKOWICZ (1876 Kraków - 1945 Kraków)

ŻYD NAD TORź, 1916

Olej, tektura; 21,3 x 30,8 cm
Sygnowany p.g.: A.Setkowicz 916.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Adam Setkowicz zawdzięczał swoją popularność obrazom o tak zawsze podobających się tematach jak sanny, zaprzęgi końskie, polowania i sceny rodzajowe, umieszczone na tle rodzimych krajobrazów polskiej wsi, pól i lasów. W swoich pracach nawiązywał do twórczości znanych polskich malarzy: Józefa Chełmońskiego, Juliusza Fałata, Alfreda Wierusz-Kowalskiego czy Józefa Brandta. O samym malarzu wiadomo tylko, że w latach 1897- 98 uczył się Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowni Teodora Axentowicza. Jego prace nie figurują w katalogach ówczesnych wystaw. Adam Setkowicz znany jest przede wszystkim ze swoich prac, w których pojawiają się wiejskie sceny rodzajowe w pejzażu, sanny, polowania, zaprzęgi. Cieszyły się one zawsze dużą popularnością wśród nabywców. Rzadziej podejmował w swoich obrazach inne motywy - tematy alegoryczne (Alegoria. Marszałek Piłsudski na czele Legionów i jako rycerz polski prowadzony przez orła białego, po 1920), pejzaże z widokami architektury (Zimowy widok Krakowa, Widok na Wawel), kwiaty czy też sceny religijne (Matka Boska Zielna, Święty Antoni z Dzieciątkiem Jezus). Prezentowany Żyd nad Torą należy do tych rzadziej spotykanych u artysty tematów.