"Inspiracje czerpał zarówno ze sztuki quattrocenta, z freskowego malarstwa florenckiego i sieneńskiego, jak i z XVIII-wiecznych podhalańskich malowideł na szkle. Częstymi motywami [ ] były: Pieta, Matka Boska Karmiąca, Bolesna, Zielna, Gromniczna, a także wyobrażenia świętych o lirycznym wdzięku [ ] Element folklorystyczny przejawiał się tu w rytmizacji uproszczonych form, hieratycznej kompozycji i wprowadzeniu palmet i kwiatów(Irena Kossowska)".
tempera na tekturze, 48 x 68, 5 cm,
sygnowany p. d. "WRoguski"
"Inspiracje czerpał zarówno ze sztuki quattrocenta, z freskowego malarstwa florenckiego i sieneńskiego, jak i z XVIII-wiecznych podhalańskich malowideł na szkle. Częstymi motywami [ ] były: Pieta, Matka Boska Karmiąca, Bolesna, Zielna, Gromniczna, a także wyobrażenia świętych o lirycznym wdzięku [ ] Element folklorystyczny przejawiał się tu w rytmizacji uproszczonych form, hieratycznej kompozycji i wprowadzeniu palmet i kwiatów(Irena Kossowska)".