Studiował na Wydziale Rzeźby krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom uzyskał w 2004r. w pracowni Jerzego Nowakowskiego. Zrealizował wiele zamówień kontraktowych dla osób prywatnych, filmu, reklamy, muzeum Trasy Turystycznej kopalni Soli w Wieliczce, Muzeum Miasta Kraków. Jest autorem wystroju rzeźbiarskiego, designu i wykonania mebli ołtarzowych dla Kaplicy Św. Krzyża w zespole drogi różańcowej w Hlinik nad Hronom, Słowacja. Wraz ze Zbigniewem Blajerskim otrzymał nagrodę w zamkniętym konkursie na odtworzenie figur do Ołtarza Najświętszego Sakramentu w Kościele Świętego Krzyża w Warszawie. Dwukrotnie otrzymał pierwszą nagrodę w międzynarodowym konkursie „Rozdroża Wolności”. Jego prace można obejrzeć w przestrzeniach publicznych i muzeach: Muzeum Historycznym Miasta Krakowa (Podziemia Rynku), Muzeum Piwowarstwa w Żywcu, Trasie Turystycznej Kopalni Soli w Wieliczce i wielu innych.
Znajdują się również w kolekcjach prywatnych w Polsce, Izraelu, Luksemburgu, Niemczech, Włoszech, Szwecji Wielkiej Brytanii czy USA.
Pierwszy mały wzór „Żubra” powstał jako osobisty talizman. Motyw ten oprócz symbolu siły i pewności, miał otoczyć irracjonalną opieką powstający projekt.
Czas pokazał, że zyskał sobie przychylność kolekcjonerów w Polsce i na świecie. Kolejne większe wzory XL i XXL poszerzyły spektrum możliwości ikonograficznych.
Model Matisse był pierwszym który powstał w technice maskowania, przypominającej w procesie wycinanki Matisse'a. Mariusz Dudo postanowił, że motyw żubra będzie towarzyszył w jego twórczości w różnych wariacjach modelowych. Ciągłość procesu jest równie kusząca jak ciągłość żonglerki podobnymi tematami w historii sztuki.
ceramika szkliwiona malowana podszkliwnie, szkliwiona, malowania naszkliwnie, złocona; 54 x 43 x 33 cm
sygn., opisany od spodu: logo, numer edycji 21/2021
Studiował na Wydziale Rzeźby krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom uzyskał w 2004r. w pracowni Jerzego Nowakowskiego. Zrealizował wiele zamówień kontraktowych dla osób prywatnych, filmu, reklamy, muzeum Trasy Turystycznej kopalni Soli w Wieliczce, Muzeum Miasta Kraków. Jest autorem wystroju rzeźbiarskiego, designu i wykonania mebli ołtarzowych dla Kaplicy Św. Krzyża w zespole drogi różańcowej w Hlinik nad Hronom, Słowacja. Wraz ze Zbigniewem Blajerskim otrzymał nagrodę w zamkniętym konkursie na odtworzenie figur do Ołtarza Najświętszego Sakramentu w Kościele Świętego Krzyża w Warszawie. Dwukrotnie otrzymał pierwszą nagrodę w międzynarodowym konkursie „Rozdroża Wolności”. Jego prace można obejrzeć w przestrzeniach publicznych i muzeach: Muzeum Historycznym Miasta Krakowa (Podziemia Rynku), Muzeum Piwowarstwa w Żywcu, Trasie Turystycznej Kopalni Soli w Wieliczce i wielu innych.
Znajdują się również w kolekcjach prywatnych w Polsce, Izraelu, Luksemburgu, Niemczech, Włoszech, Szwecji Wielkiej Brytanii czy USA.
Pierwszy mały wzór „Żubra” powstał jako osobisty talizman. Motyw ten oprócz symbolu siły i pewności, miał otoczyć irracjonalną opieką powstający projekt.
Czas pokazał, że zyskał sobie przychylność kolekcjonerów w Polsce i na świecie. Kolejne większe wzory XL i XXL poszerzyły spektrum możliwości ikonograficznych.
Model Matisse był pierwszym który powstał w technice maskowania, przypominającej w procesie wycinanki Matisse'a. Mariusz Dudo postanowił, że motyw żubra będzie towarzyszył w jego twórczości w różnych wariacjach modelowych. Ciągłość procesu jest równie kusząca jak ciągłość żonglerki podobnymi tematami w historii sztuki.