Pierwsze figury, które tworzyłam przedstawiały sylwetki postaci. Ich poszczególne elementy wypalane były w piecu, następnie łączone drucikami bądź nićmi. Z czasem do świata figur-lalek zaczęły przenikać zwierzęta, symbole, formy mocno zakorzenione w mojej wyobraźni i podświadomości.
Kształtowane prostymi narzędziami modelarskimi, stały się zobrazowaniem moich uczuć, przeżyć wewnętrznych, a przede wszystkim przełożeniem na język rzeźby poszczególnych mitów. Z czasem odkryłam duże możliwości aranżowania scen-obrazów. W zależności od sposobu eksponowania figur zmienia się ich sens i kontekst instalacji.

Absolwentka malarstwa ASP w Gdańsku. Dyplom obroniła w pracowni prof. H. Cześnika w 2011 r. Zajmuje się rysunkiem, ilustracją, lecz to lalki i obiekty przestrzenne stały się najważniejszą formą jej wypowiedzi artystycznej. W swojej pracy twórczej podejmuje próby przedstawienia postaci człowieka zatracającego często ludzkie cechy, tak aby jak najdokładniej określić swój subiektywny odbiór umiejscowienia siebie w przestrzeni czasu, określenia sedna i źródła życia.

57
Józefina PIOTROWSKA-SZUKALSKA

Źródło, 2013

technika własna - glina polimerowa, częściowo malowana akrylem, całość glazurowana werniksem szklącym, elementy łączone drutem miedzianym, 17 x 45 cm,
sygn. na spodzie: J. Piotrowska 2013

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Pierwsze figury, które tworzyłam przedstawiały sylwetki postaci. Ich poszczególne elementy wypalane były w piecu, następnie łączone drucikami bądź nićmi. Z czasem do świata figur-lalek zaczęły przenikać zwierzęta, symbole, formy mocno zakorzenione w mojej wyobraźni i podświadomości.
Kształtowane prostymi narzędziami modelarskimi, stały się zobrazowaniem moich uczuć, przeżyć wewnętrznych, a przede wszystkim przełożeniem na język rzeźby poszczególnych mitów. Z czasem odkryłam duże możliwości aranżowania scen-obrazów. W zależności od sposobu eksponowania figur zmienia się ich sens i kontekst instalacji.

Absolwentka malarstwa ASP w Gdańsku. Dyplom obroniła w pracowni prof. H. Cześnika w 2011 r. Zajmuje się rysunkiem, ilustracją, lecz to lalki i obiekty przestrzenne stały się najważniejszą formą jej wypowiedzi artystycznej. W swojej pracy twórczej podejmuje próby przedstawienia postaci człowieka zatracającego często ludzkie cechy, tak aby jak najdokładniej określić swój subiektywny odbiór umiejscowienia siebie w przestrzeni czasu, określenia sedna i źródła życia.