Warsztatu malarskiego uczył się w krakowskiej ASP w pracowni ojca, Jacka Malczewskiego. Odbył liczne podróże w poszukiwaniu motywów malarskich. Częstym tematem w jego twórczości były pejzaże wtopione w techniczne zdobycze współczesnej cywilizacji, jak też swobodne wizje artystyczne oparte na widzianej rzeczywistości. Artysta kreował także nadrealne w nastroju pejzaże posługując się jednorodnymi płaszczyznami lśniących, żywych barw. Oferowany obraz jest znakomitym przykładem tej konwencji malarskiej, w której przedstawiona scena wciąga widza w głąb i zyskuje wymiar monumentalny i metafizyczny.
olej/sklejka, 71 x 91 cm
niesygnowany
autentyczność obrazu potwierdzona przez Barbarę Lorenz, pasierbicę artysty
na odwrocie nalepki: `Rafał Malczewski 1892-1965 | Yellow Bull 1950` oraz `Montreal | 3 April 2004 | This is to certify that the "Yellow Bull" is an authentic work painted in 1959 by my late stepfather Rafal Malczewski/ Barbara Lorenz | /-/ Barbara Lorenz`
Warsztatu malarskiego uczył się w krakowskiej ASP w pracowni ojca, Jacka Malczewskiego. Odbył liczne podróże w poszukiwaniu motywów malarskich. Częstym tematem w jego twórczości były pejzaże wtopione w techniczne zdobycze współczesnej cywilizacji, jak też swobodne wizje artystyczne oparte na widzianej rzeczywistości. Artysta kreował także nadrealne w nastroju pejzaże posługując się jednorodnymi płaszczyznami lśniących, żywych barw. Oferowany obraz jest znakomitym przykładem tej konwencji malarskiej, w której przedstawiona scena wciąga widza w głąb i zyskuje wymiar monumentalny i metafizyczny.