Alfons Karpiński rozpoczął naukę malarstwa w l.1891-99 w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie u F. Cynka, I. Jabłońskiego, W. Łuszczkiewicza i L. Wyczółkowskiego. W 1903 r. studiował u A. Ažbégo w Monachium a w l. 1904-07 u K. Pochwalskiego w Wiedniu. Edukację uzupełniał w Paryżu w Académie Willi (1908-12) i Colarossi (1922). Po studiach zamieszkał w Krakowie. Stąd podróżował do Włoch, Paryża, Londynu. W czasie I wojny światowej służył w wojsku austriackim. Uczestniczył regularnie w wystawach w kraju i za granicą (m.in. w Stanach Zjednoczonych). Należał do Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka, do wiedeńskiej Secesji. W l. 1918-27 był wiceprezesem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych. Malował bardzo dużo, początkowo sceny rodzajowe, widoki miejskie i portrety kobiece, które przyniosły mu dużą popularność. Od lat 20-stych jego twórczość zdominowały niezliczone martwe natury o pastelowych barwach i nieco zamglonym, stłumionym świetle.

6
Alfons KARPIŃSKI (1875 - 1961)

ŻÓŁTE RÓŻE W WAZONIE

Olej, tektura; 42,5 x 69 cm
Sygnowany po prawej stronie poniżej osi poziomej obrazu: AKarpiński
Na ramie nalepka papierowa: SALON SZTUKI |
ALFREDA WAWRZECKIEGO | KRAKÓW, Ul. SZCZEPAŃSKA 9. | (przekreślone czerwonym kolorem, poniżej napis: Wiślna 9)
TELEFON Nr. 153-47. |
Autor Karpiński Alfons |
Tytuł Żółte róże

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Alfons Karpiński rozpoczął naukę malarstwa w l.1891-99 w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie u F. Cynka, I. Jabłońskiego, W. Łuszczkiewicza i L. Wyczółkowskiego. W 1903 r. studiował u A. Ažbégo w Monachium a w l. 1904-07 u K. Pochwalskiego w Wiedniu. Edukację uzupełniał w Paryżu w Académie Willi (1908-12) i Colarossi (1922). Po studiach zamieszkał w Krakowie. Stąd podróżował do Włoch, Paryża, Londynu. W czasie I wojny światowej służył w wojsku austriackim. Uczestniczył regularnie w wystawach w kraju i za granicą (m.in. w Stanach Zjednoczonych). Należał do Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka, do wiedeńskiej Secesji. W l. 1918-27 był wiceprezesem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych. Malował bardzo dużo, początkowo sceny rodzajowe, widoki miejskie i portrety kobiece, które przyniosły mu dużą popularność. Od lat 20-stych jego twórczość zdominowały niezliczone martwe natury o pastelowych barwach i nieco zamglonym, stłumionym świetle.