Pochodzenie: zbiory Paula Mathiasa Polakovitsa (Budapeszt 1921 - Paryż 1987) - dziennikarza, współpracownika „Paris-Match“, wybitnego kolekcjonera dawnych rysunków szkoły francuskiej, który w r. 1987 znaczną część swej kolekcji przekazał do zbiorów École des Beaux Arts w Paryżu. Reszta jest sukcesywnie sprzedawana na paryskich aukcjach dawnych rysunków organizowanych w Hôtel Drouot.
[Więcej wiadomości o kolekcji M. Polakovitsa w opracowaniu Fritsa Lugta (L.3561), m.in. na stronie: http://www.marquesdecollections.fr/detail.cfm/marque/11069/total/1]
Rysunek powstał zapewne po roku 1804, już po powrocie Norblina do Francji. Przedstawiona scena jest charakterystyczna dla rysunkowej twórczości artysty, z jego szkicową manierą, swobodą i umiejętnością chwytania ruchu i charakteru postaci.
pióro, tusz czarny, lawowanie brązem, ołówek, papier
5,3 x 20 cm
w prawym dolnym narożniku owalny stempel kolekcji Mathiasa Polakovitsa.
Pochodzenie: zbiory Paula Mathiasa Polakovitsa (Budapeszt 1921 - Paryż 1987) - dziennikarza, współpracownika „Paris-Match“, wybitnego kolekcjonera dawnych rysunków szkoły francuskiej, który w r. 1987 znaczną część swej kolekcji przekazał do zbiorów École des Beaux Arts w Paryżu. Reszta jest sukcesywnie sprzedawana na paryskich aukcjach dawnych rysunków organizowanych w Hôtel Drouot.
[Więcej wiadomości o kolekcji M. Polakovitsa w opracowaniu Fritsa Lugta (L.3561), m.in. na stronie: http://www.marquesdecollections.fr/detail.cfm/marque/11069/total/1]
Rysunek powstał zapewne po roku 1804, już po powrocie Norblina do Francji. Przedstawiona scena jest charakterystyczna dla rysunkowej twórczości artysty, z jego szkicową manierą, swobodą i umiejętnością chwytania ruchu i charakteru postaci.