Jerzy Kossak od najmłodszych lat kształcił się w pracowni dziadka Juliusza Kossaka i ojca - Wojciecha. Kontynuował tradycje rodzinne malując sceny walk oręża polskiego, w których eksponował sylwetki koni. Na początku lat dwudziestych XX w. podróżował wraz z ojcem po dworach Wielkopolski. Artyści wspólnie portretowali tamtejsze ziemiaństwo, wspólnie też sygnowali swoje prace. Obrazy Jerzego Kossaka (tak jak wcześniej jego dziadka i ojca) cieszyły się dużym powodzeniem. Spełniały oczekiwania kupujących, w których pamięci pozostawał żywy mit legionów polskich i wojny 1920 r. Tłem dla wielu scen batalistycznych była także epopeja napoleońska oraz walki powstania listopadowego.

32
Jerzy KOSSAK (1886 Kraków - 1955 Kraków)

ŻOŁNIERZ KARMIĄCY KONIA, 1937 r.

Olej, tektura, 30,2 x 40,2 cm
Sygnowany brązowym olejem p.d.: Jerzy Kossak | 1937.
Na odwrocie odręczny napis: Jaśnie Wielmożnemu Panu | Nadradcy Charkowskiemu | na pamiątkę | Krynica w październiku 1939 | Maksymilian (...) | Józef (...)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jerzy Kossak od najmłodszych lat kształcił się w pracowni dziadka Juliusza Kossaka i ojca - Wojciecha. Kontynuował tradycje rodzinne malując sceny walk oręża polskiego, w których eksponował sylwetki koni. Na początku lat dwudziestych XX w. podróżował wraz z ojcem po dworach Wielkopolski. Artyści wspólnie portretowali tamtejsze ziemiaństwo, wspólnie też sygnowali swoje prace. Obrazy Jerzego Kossaka (tak jak wcześniej jego dziadka i ojca) cieszyły się dużym powodzeniem. Spełniały oczekiwania kupujących, w których pamięci pozostawał żywy mit legionów polskich i wojny 1920 r. Tłem dla wielu scen batalistycznych była także epopeja napoleońska oraz walki powstania listopadowego.