Jerzy Kossak uczył się malarstwa w pracowni dziadka i ojca. Przez całe życie związany był z Krakowem. Tworzył nawiązując do rodzinnej tradycji malarskiej w doborze tematów. W sposobie malowania naśladował swego ojca. Wizerunek konia, sceny batalistyczne, wątki rodzajowe, historia wojen napoleońskich, wojny polsko-bolszewickiej oraz, co było w twórczości rodziny Kossaków oryginalne, temat legend starogermańskich. Z biegiem lat utrwalona maniera malarska w połączeniu z "masowością produkcji artystycznej" Kossaka dało w końcu negatywny wynik znacznego obniżenia poziomu artystycznego jego malarstwa, co zwłaszcza uwidoczniło się w późniejszym, powojennym okresie jego twórczości. Jego obrazy znajdują się w wielu muzeach krajowych, ale głównie w prywatnych kolekcjach.

34
Jerzy KOSSAK (1886 Kraków - 1955 Kraków)

Żołnierz 1 pułku szwoleżerów opatrujący konia, 1922

olej, tektura;
60 x 48 cm;
sygnowany i datowany po lewej stronie u dołu: Jerzy Kossak 1922

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Jerzy Kossak uczył się malarstwa w pracowni dziadka i ojca. Przez całe życie związany był z Krakowem. Tworzył nawiązując do rodzinnej tradycji malarskiej w doborze tematów. W sposobie malowania naśladował swego ojca. Wizerunek konia, sceny batalistyczne, wątki rodzajowe, historia wojen napoleońskich, wojny polsko-bolszewickiej oraz, co było w twórczości rodziny Kossaków oryginalne, temat legend starogermańskich. Z biegiem lat utrwalona maniera malarska w połączeniu z "masowością produkcji artystycznej" Kossaka dało w końcu negatywny wynik znacznego obniżenia poziomu artystycznego jego malarstwa, co zwłaszcza uwidoczniło się w późniejszym, powojennym okresie jego twórczości. Jego obrazy znajdują się w wielu muzeach krajowych, ale głównie w prywatnych kolekcjach.