HISTORIA EGZEMPLARZA:
Prezentowany na Aukcji Zimowej motorower Żak jest kolejnym znaleziskiem w ostatniej chwili uratowanym przed niechybnym złomowaniem. Odnaleziony w stanie złym i posiadającym wiele ubytków, obecny właściciel postanowił odrestaurować go do fabrycznej specyfikacji. Wiele godzin pracy, poszukiwanie coraz trudniej dostępnych części opłaciło się. Żak pochodzi z 1963 roku, został odbudowany kompleksowo, ze szczególną dbałością o zachowanie oryginalnych części tego egzemplarza. Od ramy, przez silnik, koła, obręcze na manetkach skończywszy to pełen oryginał w niemal fabrycznym stanie. Odbudowane na wzór - chromy dzisiaj błyszczą i pięknie kontrastują z dwukolorowym malowaniem Żaka. Z racji małego prestiżu i lat niełaski motocykle są bardzo rzadkie, na rynku oferta jest coraz mniejsza. Żak zdecydowanie stał się ciekawą formą inwestycji, a także jednym z ciekawszych przykładów designu przemysłowego minionej epoki.
HISTORIA MODELU:
Motorower Żak będąc uproszczoną wersją motoroweru Ryś i konkurencją dla popularnego Komara, był odpowiedzią na ówczesne zapotrzebowania lat 60-tych, w których RP potrzebowała, tanich i trwałych motorowerów, który stałby się hitem sprzedaży Zakładów Metalowych Wrocław-Zakrzów. Główny konstruktor inż. Zbigniew Domicz, postawił sobie za cel dopracowanie konstrukcji tak, by była jak najtrwalsza i najmniej materiałochłonna. Wielogodzinne testy, w trakcie których inż.Domicz osobiście pokonywał trasy Wrocław-Gdynia przy pełnym obciążeniu, były jednoznaczną odpowiedzią, iż projekt jest udany i warto wprowadzić go do produkcji. Motorower charakteryzował się zadowalającą dynamiką i komfortem jazdy, co wpłynęło na jego popularność. Ówczesny, urzędowy tryb uruchomienia produkcji trwał aż 2 lata, więc oficjalnie Żak był produkowany tylko w latach 1960-1963. Na początku lat 60-tych wprowadzono specjalizację zakładów i produkcja motorowerów została przekazana do zakładów Romet, co bezpośrednio wpłynęło na zakończenie produkcji i postawienie na motorower Komar, który był największym, bezpośrednim konkurentem Żaka.
Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.
Żak pochodzi z 1963 roku, został odbudowany kompleksowo, ze szczególną dbałością o zachowanie oryginalnych części tego egzemplarza.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiHISTORIA EGZEMPLARZA:
Prezentowany na Aukcji Zimowej motorower Żak jest kolejnym znaleziskiem w ostatniej chwili uratowanym przed niechybnym złomowaniem. Odnaleziony w stanie złym i posiadającym wiele ubytków, obecny właściciel postanowił odrestaurować go do fabrycznej specyfikacji. Wiele godzin pracy, poszukiwanie coraz trudniej dostępnych części opłaciło się. Żak pochodzi z 1963 roku, został odbudowany kompleksowo, ze szczególną dbałością o zachowanie oryginalnych części tego egzemplarza. Od ramy, przez silnik, koła, obręcze na manetkach skończywszy to pełen oryginał w niemal fabrycznym stanie. Odbudowane na wzór - chromy dzisiaj błyszczą i pięknie kontrastują z dwukolorowym malowaniem Żaka. Z racji małego prestiżu i lat niełaski motocykle są bardzo rzadkie, na rynku oferta jest coraz mniejsza. Żak zdecydowanie stał się ciekawą formą inwestycji, a także jednym z ciekawszych przykładów designu przemysłowego minionej epoki.
HISTORIA MODELU:
Motorower Żak będąc uproszczoną wersją motoroweru Ryś i konkurencją dla popularnego Komara, był odpowiedzią na ówczesne zapotrzebowania lat 60-tych, w których RP potrzebowała, tanich i trwałych motorowerów, który stałby się hitem sprzedaży Zakładów Metalowych Wrocław-Zakrzów. Główny konstruktor inż. Zbigniew Domicz, postawił sobie za cel dopracowanie konstrukcji tak, by była jak najtrwalsza i najmniej materiałochłonna. Wielogodzinne testy, w trakcie których inż.Domicz osobiście pokonywał trasy Wrocław-Gdynia przy pełnym obciążeniu, były jednoznaczną odpowiedzią, iż projekt jest udany i warto wprowadzić go do produkcji. Motorower charakteryzował się zadowalającą dynamiką i komfortem jazdy, co wpłynęło na jego popularność. Ówczesny, urzędowy tryb uruchomienia produkcji trwał aż 2 lata, więc oficjalnie Żak był produkowany tylko w latach 1960-1963. Na początku lat 60-tych wprowadzono specjalizację zakładów i produkcja motorowerów została przekazana do zakładów Romet, co bezpośrednio wpłynęło na zakończenie produkcji i postawienie na motorower Komar, który był największym, bezpośrednim konkurentem Żaka.
Podatki i opłaty:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna w wysokości 15%.