Wybitny malarz-pejzażysta i pedagog. Od 1897 r. profesor krakowskiej ASP, w której wprowadził studia plenerowe i wykształcił około 60 uczniów. Twórca krakowskiej szkoły pejzażowej. Malował najczęściej w plenerze pejzaże polskie i ukraińskie. Bardzo liczne jego obrazy znajdują się w zbiorach krakowskiego Muzeum Narodowego. Po 1897 r. zaczął stosować tekturę małego formatu. W naszym pejzażu, nisko umieszczony horyzont dał możliwość wykazania się artyście maestrią w malowaniu zachmurzonego nieba. Podobne rozwiązanie kompozycyjne widzimy w pracy "Niebo" (Tyniec) z 1902/3 r., (ol./tekt., 16,5 x 22 cm Muzeum Narodowe w Krakowie).
olej na tekturze, 16,8 x 22,2 cm,
sygnowany p.d. JAN STANISŁAWSKI", na plecach odręczne napisy atramentem "ZMIERZCHANIE", pieczątka "JAN STANISŁAWSKI / ZE SPUŚCIZNY / POŚMIERTNEJ" i podpis odręczny "Janina Stanisławska", pieczątka Konserwatora Zabytków m. Łodzi uprawniająca do wywozu za granicę z 1969 r.
Wybitny malarz-pejzażysta i pedagog. Od 1897 r. profesor krakowskiej ASP, w której wprowadził studia plenerowe i wykształcił około 60 uczniów. Twórca krakowskiej szkoły pejzażowej. Malował najczęściej w plenerze pejzaże polskie i ukraińskie. Bardzo liczne jego obrazy znajdują się w zbiorach krakowskiego Muzeum Narodowego. Po 1897 r. zaczął stosować tekturę małego formatu. W naszym pejzażu, nisko umieszczony horyzont dał możliwość wykazania się artyście maestrią w malowaniu zachmurzonego nieba. Podobne rozwiązanie kompozycyjne widzimy w pracy "Niebo" (Tyniec) z 1902/3 r., (ol./tekt., 16,5 x 22 cm Muzeum Narodowe w Krakowie).