Edgar Bąk zajmuje się szeroko pojętą komunikacją wizualną. W projektowaniu graficznym unika autorskich gestów. Poddaje się narzędziu i czerpie z jego specyfiki. Skupia się na gramatyce i założeniach projektu, efekt końcowy uzyskując niczym w matematycznym równaniu. Jest czujny na kontekst przez co chętnie i lapidarnie cytuje codzienność. Czuje się spadkobiercą tradycji polskiego projektowania graficznego: międzywojnia, PRLu, uwolnionej gospodarki wczesnych lat 90-tych. Bliskie mu jest poczucie humoru polskiej szkoły plakatu.
Zawodowo skupia się przede wszystkim na projektowaniu tożsamości wizualnych. Zarówno rozległych systemów identyfikacji wizualnej, jak również plakatów czy okładek płyt. Jest laureatem wielu nagród, również za ilustracje dla dzieci i projekty książek: Klubu Twórców Reklamy (11 statuetek), Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, Książki Roku, Chimery oraz Society of Publishing Designers w Nowym Jorku. Plakat powstał z inspiracji książką „Zły“ Leopolda Tyrmanda

13
Edgar BĄK

Zły, 2015

sitodruk, 70 cm x 100 cm;
praca oprawiona w ramę z litego drewna

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Edgar Bąk zajmuje się szeroko pojętą komunikacją wizualną. W projektowaniu graficznym unika autorskich gestów. Poddaje się narzędziu i czerpie z jego specyfiki. Skupia się na gramatyce i założeniach projektu, efekt końcowy uzyskując niczym w matematycznym równaniu. Jest czujny na kontekst przez co chętnie i lapidarnie cytuje codzienność. Czuje się spadkobiercą tradycji polskiego projektowania graficznego: międzywojnia, PRLu, uwolnionej gospodarki wczesnych lat 90-tych. Bliskie mu jest poczucie humoru polskiej szkoły plakatu.
Zawodowo skupia się przede wszystkim na projektowaniu tożsamości wizualnych. Zarówno rozległych systemów identyfikacji wizualnej, jak również plakatów czy okładek płyt. Jest laureatem wielu nagród, również za ilustracje dla dzieci i projekty książek: Klubu Twórców Reklamy (11 statuetek), Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej, Książki Roku, Chimery oraz Society of Publishing Designers w Nowym Jorku. Plakat powstał z inspiracji książką „Zły“ Leopolda Tyrmanda