Obraz, wystawiany TPSP Kraków ok. 1910 r.
Wybitny polski malarz i grafik reprezentujący nurt symbolizmu. Uzyskawszy wykształcenie prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim podjął w 1893 roku studia artystyczne w ASP w Monachium. Naukę kontynuował od 1894 w Académie Colarossi w Paryżu. W latach 1898-1901 przebywał w Rzymie. Od 1903 mieszkał w Warszawie. Współpracował jako ilustrator z czasopismem "Chimera". W 1910 objął nadzór nad graficzną szatą miesięcznika "Sfinks"; w 1911 został kierownikiem artystycznym czasopisma "Sztuka". W okresie I wojny światowej przebywał w Dornach koło Bazylei, gdzie pogłębiał znajomość zasad antropozofii Rudolfa Steinera; kierował też pracownią witraży przeznaczonych do "Goetheanum". W 1919 osiadł w Warszawie, gdzie współorganizował Związek Polskich Artystów Grafików. Od 1930 wydawał czasopismo "Grafika". Uczestniczył w wielu międzynarodowych wystawach. W 1928 odbyła się w Warszawie indywidualna wystawa artysty. Uzdolniony w wielu dziedzinach uprawiał malarstwo, grafikę oryginalną i ilustracyjną, oraz scenografię. Zajmował się działalnością literacką, należał do grona wpływowych krytyków sztuki. Jego styl porównywany jest ze sztuką takich wielkich symbolistów jak Odillon Redon czy Michaił Wrubel. Oferowany obraz znakomicie pokazuje to pokrewieństwo.
Olej, płótno; 92 x 60 cm
Sygnowany p.d.: F.Siedlecki
Na odwrocie nalepki: 1. nieczytelna; 2. TPSP w Krakowie, wypełniona piórem: Franciszek Siedlecki | Złuda | 42620l; 3: nr 89 cena mk... | Autor Fr.Siedlecki | Tytuł Złuda | Rodzaj techniki p.olej.; 4. francuska nalepka wwozowa; napis Dr. Franciszek Siedlecki | „Ułuda” Kraków cena 600 Kor.
Obraz, wystawiany TPSP Kraków ok. 1910 r.
Wybitny polski malarz i grafik reprezentujący nurt symbolizmu. Uzyskawszy wykształcenie prawnicze na Uniwersytecie Jagiellońskim podjął w 1893 roku studia artystyczne w ASP w Monachium. Naukę kontynuował od 1894 w Académie Colarossi w Paryżu. W latach 1898-1901 przebywał w Rzymie. Od 1903 mieszkał w Warszawie. Współpracował jako ilustrator z czasopismem "Chimera". W 1910 objął nadzór nad graficzną szatą miesięcznika "Sfinks"; w 1911 został kierownikiem artystycznym czasopisma "Sztuka". W okresie I wojny światowej przebywał w Dornach koło Bazylei, gdzie pogłębiał znajomość zasad antropozofii Rudolfa Steinera; kierował też pracownią witraży przeznaczonych do "Goetheanum". W 1919 osiadł w Warszawie, gdzie współorganizował Związek Polskich Artystów Grafików. Od 1930 wydawał czasopismo "Grafika". Uczestniczył w wielu międzynarodowych wystawach. W 1928 odbyła się w Warszawie indywidualna wystawa artysty. Uzdolniony w wielu dziedzinach uprawiał malarstwo, grafikę oryginalną i ilustracyjną, oraz scenografię. Zajmował się działalnością literacką, należał do grona wpływowych krytyków sztuki. Jego styl porównywany jest ze sztuką takich wielkich symbolistów jak Odillon Redon czy Michaił Wrubel. Oferowany obraz znakomicie pokazuje to pokrewieństwo.