Wierusz-Kowalski, który był zapalonym myśliwym i doskonale znał różne łowieckie arkana, chętnie malował sceny z polowań. Często i w różnych wariantach i ujęciach powtarzał także motyw konnego polowania z chartami. Na naszym obrazie akcja rozgrywa się zimą, co daje artyście sposobność do efektownych rozwiązań kolorystycznych. Mistrzostwo artysty widać w gwałtownym ruchu jeźdźca, koni, psów. Obraz - brawurowo malowany szkic malarski - wpisuje się w zespół kilku podobnych scen z konnymi myśliwymi. Przywołać tu można obrazy Polowanie z chartami, Dojeżdżacz na polowaniu z chartami, Na przełaj przez łąki czy Na polowaniu (patrz np. obrazy na: www.agraart.pl oraz: H.P. Bühler, Polska szkoła monachijska. Józef Brandt, Alfred Wierusz-Kowalski i inni, Warszawa 1998, il. na s. 54, 56).

18
Alfred WIERUSZ-KOWALSKI (1849 Suwałki - 1915 Monachium)

ZIMOWE POLOWANIE Z CHARTAMI, po 1900

olej, płótno
89 x 110 cm
na odwrocie napisy farbą na płótnie: alf | No 21

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Wierusz-Kowalski, który był zapalonym myśliwym i doskonale znał różne łowieckie arkana, chętnie malował sceny z polowań. Często i w różnych wariantach i ujęciach powtarzał także motyw konnego polowania z chartami. Na naszym obrazie akcja rozgrywa się zimą, co daje artyście sposobność do efektownych rozwiązań kolorystycznych. Mistrzostwo artysty widać w gwałtownym ruchu jeźdźca, koni, psów. Obraz - brawurowo malowany szkic malarski - wpisuje się w zespół kilku podobnych scen z konnymi myśliwymi. Przywołać tu można obrazy Polowanie z chartami, Dojeżdżacz na polowaniu z chartami, Na przełaj przez łąki czy Na polowaniu (patrz np. obrazy na: www.agraart.pl oraz: H.P. Bühler, Polska szkoła monachijska. Józef Brandt, Alfred Wierusz-Kowalski i inni, Warszawa 1998, il. na s. 54, 56).