Mieczysław Rakowski studiował w latach 1905-1911 na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie pod kierunkiem Floriana Cynka, Józefa Pankiewicza, Leona Wyczółkowskiego oraz Teodora Axentowicza.
Prezentowana praca to pejzaż zimowy z okolicy Surochowa. Surochów leży w województwie podkarpackim (w powiecie jarosławskim, w gminie Jarosław), jest to najpewniej miejsce urodzenia pisarza hrabiego Aleksandra Fredry. Obraz ten prezentowany był w Galerii Breckpot w Antwerpii pod tytułem "Zima w Polsce". Krajobraz przedstawia zagrodę otoczoną kilkoma drzewami, leżącą wśród szerokich, pustych pól. Ten z pozoru surowy pejzaż posłużył artyście jako temat do niezmiernie malarskiej kompozycji. Posługując się postimpresjonistyczną techniką artysta zbudował obraz skrzący się wielością barw (czego niestety nie oddaje zdjęcie).

8
Mieczysław RAKOWSKI (1882 Więckowice - 1947 Namur)

ZIMA W POLSCE, 1932

Olej, tektura; 27 x 35 cm
Sygnowany i datowany p. d.: M. Rakowski | Surochów 1932
Na odwrocie pieczątka: SKŁAD PAPIERU | R. ALEKSANDROWICZ | KRAKÓW BASZTOWA 11.
Poniżej pieczątka: DZIAŁ ARTYKUŁÓW MALARSKICH | (…) ARTYSTYCZNYCH
Na papierze zabezpieczającym nalepka: "GALERIE BRECKPOT" | 138 A Rue Royale, BRUXELLES | Exposition M. Rakowski z napisem czarnym atramentem: = alelieu 63. Rue Derrain |N° 39. | "Hivier en Pologne" | Prix 600 (…)

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Mieczysław Rakowski studiował w latach 1905-1911 na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie pod kierunkiem Floriana Cynka, Józefa Pankiewicza, Leona Wyczółkowskiego oraz Teodora Axentowicza.
Prezentowana praca to pejzaż zimowy z okolicy Surochowa. Surochów leży w województwie podkarpackim (w powiecie jarosławskim, w gminie Jarosław), jest to najpewniej miejsce urodzenia pisarza hrabiego Aleksandra Fredry. Obraz ten prezentowany był w Galerii Breckpot w Antwerpii pod tytułem "Zima w Polsce". Krajobraz przedstawia zagrodę otoczoną kilkoma drzewami, leżącą wśród szerokich, pustych pól. Ten z pozoru surowy pejzaż posłużył artyście jako temat do niezmiernie malarskiej kompozycji. Posługując się postimpresjonistyczną techniką artysta zbudował obraz skrzący się wielością barw (czego niestety nie oddaje zdjęcie).