"Trudno jest z całą pewnością stwierdzić, kto na terenie kraju pierwszy zaczął uprawiać drzeworyt w sposób nowoczesny. Prawdopodobnie w Warszawie Piotr Krasnodębski, a w Krakowie Stefan Filipkiewicz" (Maria Grońska, Nowoczesny drzeworyt polski, Ossolineum 1971, s. 33). "Komponował on konturami, w których rozmieszczał powierzchnie barwne, całości zamykał ramkami. Ramki i kontury są zawsze najciemniejsze, ale nie czarne. Artysta unikał także bieli w sensie śladów narzędzi. Kładł duży nacisk na tłoczenie, które niekiedy było tak mocne, że tworzyło niemal reliefowe wypukłości (tamże, s. 36)".
drzeworyt barwny, 27, 5 x 27, 5 cm,
sygnowany na klocku l. d. monogramem "SF", na passe-partout ołówkiem "Stefan Filipkiewicz" i l. d. "Org. Drzeworyt".
"Trudno jest z całą pewnością stwierdzić, kto na terenie kraju pierwszy zaczął uprawiać drzeworyt w sposób nowoczesny. Prawdopodobnie w Warszawie Piotr Krasnodębski, a w Krakowie Stefan Filipkiewicz" (Maria Grońska, Nowoczesny drzeworyt polski, Ossolineum 1971, s. 33). "Komponował on konturami, w których rozmieszczał powierzchnie barwne, całości zamykał ramkami. Ramki i kontury są zawsze najciemniejsze, ale nie czarne. Artysta unikał także bieli w sensie śladów narzędzi. Kładł duży nacisk na tłoczenie, które niekiedy było tak mocne, że tworzyło niemal reliefowe wypukłości (tamże, s. 36)".