Studiował w Warszawie u Józefa Rapackiego. Po studiach wyjechał do Zakopanego, później do Włoch, gdzie osiedlił się w Genui. W 1920 roku odwiedził Polskę i zorganizował zbiorową wystawę swoich prac w siedzibie TZSP (którego był członkiem od roku 1925). Po roku 1930 prawdopodobnie mieszkał w Santa Margerita Ligure. W Muzeum Narodowym w Warszawie znajduje się około 200 prac artysty. H. Bartnicka-Górska tak charakteryzuje jego twórczość: "Prace Bohuszewicza świadczą o jego związkach z impresjonizmem, pojętym jednak dość powierzchownie. Malował plama-mi barwnymi bez konturu obrazy o niewyszukanej, bezpretensjonalnej kompozycji, jasnym, pogodnym kolorycie i efektownej grze światło-cienia". (Słownik Artystów Polskich, t. I, "Ossolineum" 1971).
Olej, tektura; 27 x 32 cm
Sygnowany p.d.: J. Bohuszewicz 920
Na odwrocie napis ołówkiem: Zima pod reglami 920.
Pod nim podpis artysty niebieskim atramentem: J.Bohuszewicz | 92. W prawym górnym rogu nalepka kolekcjonerska: 418 | Jan Bohuszewicz |"Zima pod reglami" | Invorno nella Praelpi a Zakopane |(Hivier 1 Zakopane)| Renna 1923. Pośrodku napis niebieską kredką: zł. 20.
Studiował w Warszawie u Józefa Rapackiego. Po studiach wyjechał do Zakopanego, później do Włoch, gdzie osiedlił się w Genui. W 1920 roku odwiedził Polskę i zorganizował zbiorową wystawę swoich prac w siedzibie TZSP (którego był członkiem od roku 1925). Po roku 1930 prawdopodobnie mieszkał w Santa Margerita Ligure. W Muzeum Narodowym w Warszawie znajduje się około 200 prac artysty. H. Bartnicka-Górska tak charakteryzuje jego twórczość: "Prace Bohuszewicza świadczą o jego związkach z impresjonizmem, pojętym jednak dość powierzchownie. Malował plama-mi barwnymi bez konturu obrazy o niewyszukanej, bezpretensjonalnej kompozycji, jasnym, pogodnym kolorycie i efektownej grze światło-cienia". (Słownik Artystów Polskich, t. I, "Ossolineum" 1971).