POCHODZENIE:
własność artystki
Galerie Gmurzynska, Kolonia
kolekcja Bahnsen, Londyn
dom aukcyjny Lempertz, Kolonia, czerwiec 2007
kolekcja prywatna, Warszawa

WYSTAWIANY:
Mela Muter 1876-1967. Retrospektiv-Ausstellung, Galerie Gmurzynska, Kolonia, 21 października - 1 grudnia 1967
The London Salon of the Allied Artists' Association. Fourth Year, Royal Albert Hall, Londyn, lipiec- 7 sierpnia 1911

LITERATURA:
Mela Muter 1876-1967. Retrospektiv-Ausstellung, katalog wystawy, Galerie Gmurzynska, Kolonia, Köln 1967, nr kat. 25 (jako "Winter", 1910)
The London Salon of the Allied Artists' Association. Fourth Year, katalog wystawy, Londyn 1911, poz. 507 (jako "L'Hiver")

Kształciła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet w Warszawie. W 1901 roku osiadła na stałe w Paryżu. Studia artystyczne kontynuowała w Académie de la Grande Chaumiere i Académie Colarossi. Od 1902 roku uczestniczyła w Salonach Paryskich. Była blisko związana z działającą w Paryżu polską kolonią artystyczno-literacką; uczestniczyła w ekspozycjach polskiej sztuki w Towarzystwie Artystów Polskich (1914) i Galerie du Musée Crillon (1922). W latach 1911-14 podróżowała do Hiszpanii, w 1915 i 1919 zwiedzała Szwajcarię. Wiele miesięcy spędziła w Bretanii i w południowych rejonach Francji. Mela Muter wypracowała swój własny, oryginalny styl wyrastający z tradycji postimpresjonizmu. Z malarstwa van Gogha przejęła wyrazisty kontur obiegający formy wydobyte szybkimi, wielokierunkowymi uderzeniami pędzla. Malowała urokliwe pejzaże i widoki miejskie, sceny rodzajowe oraz portrety.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

31
Mela (Mutermilch Maria Melania) MUTER (1876 Warszawa - 1967 Paryż)

"Zima" ("L'Hiver"), 1910

olej/tektura, 60,8 x 82 cm
sygnowany i datowany p.d.: 'Mela Mutermilch | 1910.'
na odwrociu papierowa nalepka Składu Farb i Przyborów Malarskich J. Wadowski w Warszawie, papierowa nalepka wystawowa Allied Artists' Association, opisany ręka Bolesława Nawrockiego: 'M Muter | L'Hiver', 'Dépôt | Réserve pour le Musée NATIONAL de Varsovie | Pologne | BN' oraz 'Retrouvé en 1962 et parallèlement restauré per BN', inne napisy inwentarzowe, papierowa nalepka z datą: '1910' wpisaną w czerwoną gwiazdę oraz nalepki aukcyjne

Zobacz katalog

DESA UNICUM

Sztuka Dawna. XIX w., Modernizm, Międzywojnie

22.10.2020

19:00

Cena wywoławcza:
Estymacja: 380 000 - 500 000 zł
Zaloguj się, aby wysłać zgłoszenie

POCHODZENIE:
własność artystki
Galerie Gmurzynska, Kolonia
kolekcja Bahnsen, Londyn
dom aukcyjny Lempertz, Kolonia, czerwiec 2007
kolekcja prywatna, Warszawa

WYSTAWIANY:
Mela Muter 1876-1967. Retrospektiv-Ausstellung, Galerie Gmurzynska, Kolonia, 21 października - 1 grudnia 1967
The London Salon of the Allied Artists' Association. Fourth Year, Royal Albert Hall, Londyn, lipiec- 7 sierpnia 1911

LITERATURA:
Mela Muter 1876-1967. Retrospektiv-Ausstellung, katalog wystawy, Galerie Gmurzynska, Kolonia, Köln 1967, nr kat. 25 (jako "Winter", 1910)
The London Salon of the Allied Artists' Association. Fourth Year, katalog wystawy, Londyn 1911, poz. 507 (jako "L'Hiver")

Kształciła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet w Warszawie. W 1901 roku osiadła na stałe w Paryżu. Studia artystyczne kontynuowała w Académie de la Grande Chaumiere i Académie Colarossi. Od 1902 roku uczestniczyła w Salonach Paryskich. Była blisko związana z działającą w Paryżu polską kolonią artystyczno-literacką; uczestniczyła w ekspozycjach polskiej sztuki w Towarzystwie Artystów Polskich (1914) i Galerie du Musée Crillon (1922). W latach 1911-14 podróżowała do Hiszpanii, w 1915 i 1919 zwiedzała Szwajcarię. Wiele miesięcy spędziła w Bretanii i w południowych rejonach Francji. Mela Muter wypracowała swój własny, oryginalny styl wyrastający z tradycji postimpresjonizmu. Z malarstwa van Gogha przejęła wyrazisty kontur obiegający formy wydobyte szybkimi, wielokierunkowymi uderzeniami pędzla. Malowała urokliwe pejzaże i widoki miejskie, sceny rodzajowe oraz portrety.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.