Wcześniejszą i nieco większą wersję prezentowanego obrazu posiada w swoich zbiorach Muzeum Tatrzańskie im. T. Chałubińskiego w Zakopanem - "Zielony Staw pod Kościelcem i Świnicą", olej, tektura, 72 x 98 cm, sygnatura i data (1921) z lewej strony u dołu.
Malarz, znakomity pejzażysta tatrzański, często malował motywy krajobrazowe z okolic podkrakowskich wsi, gdzie jeszcze podczas studiów odbywał liczne wycieczki. Kształcił się w krakowskiej SSP, studia uzupełniał w Monachium w pracowni Wagnera i Seitza, podróżował po Europie. Poza malarstwem sztalugowym uprawiał malarstwo dekoracyjne. Jego pejzaże tatrzańskie cechuje dbałość o szczegół, pozostałe kompozycje traktowane są z większą malarską swobodą, oddającą nastrojowe piękno rozległych krajobrazów.
olej, tektura naklejona na płytę, 67,5 x 84 cm,
sygn. l.d.: Alex. Mroczkowski. 1922.
Obraz po konserwacji, tektura naklejona na płytę.
Wcześniejszą i nieco większą wersję prezentowanego obrazu posiada w swoich zbiorach Muzeum Tatrzańskie im. T. Chałubińskiego w Zakopanem - "Zielony Staw pod Kościelcem i Świnicą", olej, tektura, 72 x 98 cm, sygnatura i data (1921) z lewej strony u dołu.
Malarz, znakomity pejzażysta tatrzański, często malował motywy krajobrazowe z okolic podkrakowskich wsi, gdzie jeszcze podczas studiów odbywał liczne wycieczki. Kształcił się w krakowskiej SSP, studia uzupełniał w Monachium w pracowni Wagnera i Seitza, podróżował po Europie. Poza malarstwem sztalugowym uprawiał malarstwo dekoracyjne. Jego pejzaże tatrzańskie cechuje dbałość o szczegół, pozostałe kompozycje traktowane są z większą malarską swobodą, oddającą nastrojowe piękno rozległych krajobrazów.