Fenomenalne studium pełne ekspresji i melancholijnego nastroju.
Naukę malarstwa rozpoczął u N. Muraszki w kijowskiej Szkole Rysunkowej, a w latach 1892-1897 kontynuował ją w petersburskiej Akademii Sztuk Pięknych u K. Lebiediewa i I. Tworożnikowa. Korzystał także z rad A. Kuindżiego. W roku 1897 wyjechał do Monachium i tam studiował jeszcze w prywatnej szkole S.Hollósy’ego, wyjeżdżając latem na plenery malarskie na Węgry. W roku 1898 podróżował do Włoch, w 1900 zamieszkał w Warszawie, gdzie założył własną szkołę malarstwa, a w latach 1904-1909, nauczał w Szkole Sztuk Pięknych. W roku 1912 był w Paryżu i w Londynie. Lata pierwszej wojny światowej spędził na Wołyniu, Polesiu i w Kijowie. Po powrocie do Warszawy w roku 1918 ponownie otworzył szkołę malarską. Malował przede wszystkim portrety, w których wnikliwą charakterystykę modela łączył ze swobodą i wirtuozerią techniki malarskiej. Tworzył także ekspresyjne, szeroko malowane pejzaże. Projektował witraże, wykonywał ilustracje do czasopisma Chimera.
Olej, deska; 40,5 x 30,5 cm
Na odwrocie stempel wypełniony piórem: Spuścizna pośmiertna Konrada Krzyżanowskiego dn. 5 3 1927 Michalina Krzyżanowska
Fenomenalne studium pełne ekspresji i melancholijnego nastroju.
Naukę malarstwa rozpoczął u N. Muraszki w kijowskiej Szkole Rysunkowej, a w latach 1892-1897 kontynuował ją w petersburskiej Akademii Sztuk Pięknych u K. Lebiediewa i I. Tworożnikowa. Korzystał także z rad A. Kuindżiego. W roku 1897 wyjechał do Monachium i tam studiował jeszcze w prywatnej szkole S.Hollósy’ego, wyjeżdżając latem na plenery malarskie na Węgry. W roku 1898 podróżował do Włoch, w 1900 zamieszkał w Warszawie, gdzie założył własną szkołę malarstwa, a w latach 1904-1909, nauczał w Szkole Sztuk Pięknych. W roku 1912 był w Paryżu i w Londynie. Lata pierwszej wojny światowej spędził na Wołyniu, Polesiu i w Kijowie. Po powrocie do Warszawy w roku 1918 ponownie otworzył szkołę malarską. Malował przede wszystkim portrety, w których wnikliwą charakterystykę modela łączył ze swobodą i wirtuozerią techniki malarskiej. Tworzył także ekspresyjne, szeroko malowane pejzaże. Projektował witraże, wykonywał ilustracje do czasopisma Chimera.