Początkowe studia artystyczne odbyła w Krakowie na Kursach dla Kobiet im. A. Baranieckiego. W latach 1895-1900 studiowała w Paryżu w Académie Colarossi, między innymi u E. J. Pruneta. Jednocześnie uczęszczała na wykłady z historii sztuki w Sorbonie. Odbyła liczne podróże, między innymi do Włoch Belgii. Debiutowała w 1901 roku w Towarzystwie Przyjaciół sztuk Pięknych w Krakowie pokazując obraz zatytułowany Smutek. W roku 1914 przeniosła się do Lwowa, gdzie wystawiała kolejno w latach 1924, 1928, 1930, 1931, 1934, 1938. Malowała przede wszystkim pejzaże i kwiaty, utrzymane w konwencji impresjonistycznej, oraz symboliczno-secesyjne sceny figuralne i projekty witraży. Obrazy olejne artystki znajdują się w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Przemyskiej, Muzeum Narodowym w Warszawie.

27
Maria GIŻBERT-STUDNICKA (1868 Niwki k. Tarnowa - 1955 Kraków)

ZIELONY DOM W ANTWERPII

Olej, tektura; 21 x 15,4 cm w świetle passe-partout
Sygnowany ołówkiem p.d.: Giżbert
Na odwrocie napis ołówkiem: Zielony Dom w Antwerpii | Giżbert.
Poniżej pieczęć Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Początkowe studia artystyczne odbyła w Krakowie na Kursach dla Kobiet im. A. Baranieckiego. W latach 1895-1900 studiowała w Paryżu w Académie Colarossi, między innymi u E. J. Pruneta. Jednocześnie uczęszczała na wykłady z historii sztuki w Sorbonie. Odbyła liczne podróże, między innymi do Włoch Belgii. Debiutowała w 1901 roku w Towarzystwie Przyjaciół sztuk Pięknych w Krakowie pokazując obraz zatytułowany Smutek. W roku 1914 przeniosła się do Lwowa, gdzie wystawiała kolejno w latach 1924, 1928, 1930, 1931, 1934, 1938. Malowała przede wszystkim pejzaże i kwiaty, utrzymane w konwencji impresjonistycznej, oraz symboliczno-secesyjne sceny figuralne i projekty witraży. Obrazy olejne artystki znajdują się w Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Przemyskiej, Muzeum Narodowym w Warszawie.