„Od zawsze pracuję z ciałem, jeszcze jako dziecko uprawiałam gimnastykę artystyczną, później występowałam w zespole Gawęda, który był takim wojskiem dla dzieci. Miałam mnóstwo zajęć ze świetnymi choreografami, więc od początku uczyłam się kontrolować własne ciało. Czasami jednak mam wrażenie, że ta kontrola sama w sobie stała się autonomiczna, a ciało działa już samodzielnie, na poziomie swojej własnej logiki.”

ANETA GRZESZYKOWSKA w ROZMOWIE z MAGDĄ ROSZKOWSKĄ, CZYSZCZENIE KONCEPTU, NOTESNA6TYGODNI.PL

Prezentowane fotografie to wczesne prace Anety Grzeszykowskiej należące do jej dyplomowego cyklu, którym zakończyła studia na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Seria fotografii była wykonana jako ilustracja do Księgi śmiechu i zapomnienia Milana Kundery. Już w tych pracach artystka skierowała obiektyw na siebie, co stało się później jej regularną praktyką artystyczną. 1999 rok przyniósł jej dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Grafiki. Również w tym roku Grzeszykowska zostaje laureatką konkursu ‘Images of Europe’ organizowanego przez Fundację Kultury Europejskiej w Amsterdamie. od 1999 zaczyna swoją współpraca artystyczną z Janem Smagą. Głównym medium, w którym pracuje Aneta Grzeszykowska, jest fotografia. Traktuje ją jednak instrumentalnie, jako narzędzie realizacji bardziej zaawansowanych ćwiczeń artystyczno-ontologicznych. Artystkę interesuje rola, jaką odgrywa fotografia w tworzeniu i dokumentowaniu tożsamości człowieka. Motywy, które obsesyjnie wręcz powracają w twórczości Grzeszykowskiej, to m.in. nieobecność, niewidzialność, znikanie oraz konfrontacja ciała i myśli z niebytem. W 2014 została laureatką Paszportów Polityki w kategorii Sztuki Wizualne.

Absolwentka ASP w Warszawie. W 2003 roku otrzymała stypendium Ministra Kultury (z Janem Smagą). Brała udział w wielu ważnych wystawach międzynarodowych, jak berlińskie biennale (2006) i La Triennale w Paryżu (2012), a wystawiała również m.in. w New Museum oraz Sculpture Center w Nowym Jorku, Contemporary Art Museum w St. Louis, Folkwang Museum w Essen i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wystawa indywidualna w warszawskiej Zachęcie przyniosła jej nagrodę Paszport Polityki (2014). Jej prace znajdują się nie tylko w licznych kolekcjach prywatnych, ale również w prestiżowych zbiorach muzealnych, m.in.: Salomon R. Guggenheim Museum w Nowym Jorku, Fotomuseum Winterthur, Centre Pompidou w Paryżu, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Muzeum Sztuki w Łodzi.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.

180
Aneta GRZESZYKOWSKA (ur. 1974)

Zestaw fotografii Untitled 9, Untitled 10, Untitled 14, Untitled 1, 1999 r.

odbitka żelatynowo-srebrowa/papier barytowy, 24 x 29,5 cm (arkusz)

”Untitled 9”, 1999
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 9” 1/7 | 1999’
ed. 1/7

”Untitled 10”, 1999
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 10” 1/7 1999’
ed. 1/7

”Untitled 4”, 1999
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 4” 1/7 1999’
ed. 1/7

”Untitled 1”, 1999
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: ’Aneta Grzeszykowska | ”Untitled 1” 2/7 1999’
ed. 2/7

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Od zawsze pracuję z ciałem, jeszcze jako dziecko uprawiałam gimnastykę artystyczną, później występowałam w zespole Gawęda, który był takim wojskiem dla dzieci. Miałam mnóstwo zajęć ze świetnymi choreografami, więc od początku uczyłam się kontrolować własne ciało. Czasami jednak mam wrażenie, że ta kontrola sama w sobie stała się autonomiczna, a ciało działa już samodzielnie, na poziomie swojej własnej logiki.”

ANETA GRZESZYKOWSKA w ROZMOWIE z MAGDĄ ROSZKOWSKĄ, CZYSZCZENIE KONCEPTU, NOTESNA6TYGODNI.PL

Prezentowane fotografie to wczesne prace Anety Grzeszykowskiej należące do jej dyplomowego cyklu, którym zakończyła studia na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Seria fotografii była wykonana jako ilustracja do Księgi śmiechu i zapomnienia Milana Kundery. Już w tych pracach artystka skierowała obiektyw na siebie, co stało się później jej regularną praktyką artystyczną. 1999 rok przyniósł jej dyplom z wyróżnieniem na Wydziale Grafiki. Również w tym roku Grzeszykowska zostaje laureatką konkursu ‘Images of Europe’ organizowanego przez Fundację Kultury Europejskiej w Amsterdamie. od 1999 zaczyna swoją współpraca artystyczną z Janem Smagą. Głównym medium, w którym pracuje Aneta Grzeszykowska, jest fotografia. Traktuje ją jednak instrumentalnie, jako narzędzie realizacji bardziej zaawansowanych ćwiczeń artystyczno-ontologicznych. Artystkę interesuje rola, jaką odgrywa fotografia w tworzeniu i dokumentowaniu tożsamości człowieka. Motywy, które obsesyjnie wręcz powracają w twórczości Grzeszykowskiej, to m.in. nieobecność, niewidzialność, znikanie oraz konfrontacja ciała i myśli z niebytem. W 2014 została laureatką Paszportów Polityki w kategorii Sztuki Wizualne.

Absolwentka ASP w Warszawie. W 2003 roku otrzymała stypendium Ministra Kultury (z Janem Smagą). Brała udział w wielu ważnych wystawach międzynarodowych, jak berlińskie biennale (2006) i La Triennale w Paryżu (2012), a wystawiała również m.in. w New Museum oraz Sculpture Center w Nowym Jorku, Contemporary Art Museum w St. Louis, Folkwang Museum w Essen i Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wystawa indywidualna w warszawskiej Zachęcie przyniosła jej nagrodę Paszport Polityki (2014). Jej prace znajdują się nie tylko w licznych kolekcjach prywatnych, ale również w prestiżowych zbiorach muzealnych, m.in.: Salomon R. Guggenheim Museum w Nowym Jorku, Fotomuseum Winterthur, Centre Pompidou w Paryżu, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i Muzeum Sztuki w Łodzi.

PODATKI I OPŁATY:
- Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
- Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.