Prace - ilustracje zostały wykonane do książki Zbigniewa Nienackiego Zabójstwa Herakliusza Pronobisa, 1958. Mamy przyjemność zaproponować Państwu zestaw rysunków Jerzego Nowosielskiego do wydanej w 1958 roku powieści "Zabójstwo Herakliusza Pronobisa" Zbigniewa Nienackiego. Powieść została opublikowana w odcinkach na łamach tygodnika społeczno-kulturalnego "Odgłosy". Prezentowane prace do doskonały przykład oryginalnego stylu Jerzego Nowosielskiego. Taki rodzaj twórczości, jakim był rysunek stał się dla artysty obszarem, w którym - jak sam twierdził - mógł sobie pozwolić na więcej niż w malarstwie. "Rysując, czuję się bardziej pisarzem niż malarzem, ponieważ czuję się zwolniony z pewnych reguł artystycznych, które w malarstwiepowszechnie obowiązują". Działając w obszarze rysunku posługiwał się tzw. linią ciężką oraz tzw. "prostą nowosielską". Wyzbywał się wcześniej nabytych manier i stylizacji, aby powstała praca była pełnym, intelektualnym doznaniem.

315
Jerzy NOWOSIELSKI (1923 Kraków - 2011 Kraków)

Zestaw 9 rysunków, 1958

piórko, tusz, papier;
formaty różne: 17,4 x 22,3 cm, 24,5 x 18,8 cm, 28,9 x 18,8 cm, 21,8 x 13,4 cm, 21, 6 x 24,8 cm, 21 x 13, 5 cm, 22,8 x 15,6 cm (w świetle oprawy), 21 x 13,5 cm (w świetle oprawy), 18,2 x 23 cm (w świetle oprawy);

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Prace - ilustracje zostały wykonane do książki Zbigniewa Nienackiego Zabójstwa Herakliusza Pronobisa, 1958. Mamy przyjemność zaproponować Państwu zestaw rysunków Jerzego Nowosielskiego do wydanej w 1958 roku powieści "Zabójstwo Herakliusza Pronobisa" Zbigniewa Nienackiego. Powieść została opublikowana w odcinkach na łamach tygodnika społeczno-kulturalnego "Odgłosy". Prezentowane prace do doskonały przykład oryginalnego stylu Jerzego Nowosielskiego. Taki rodzaj twórczości, jakim był rysunek stał się dla artysty obszarem, w którym - jak sam twierdził - mógł sobie pozwolić na więcej niż w malarstwie. "Rysując, czuję się bardziej pisarzem niż malarzem, ponieważ czuję się zwolniony z pewnych reguł artystycznych, które w malarstwiepowszechnie obowiązują". Działając w obszarze rysunku posługiwał się tzw. linią ciężką oraz tzw. "prostą nowosielską". Wyzbywał się wcześniej nabytych manier i stylizacji, aby powstała praca była pełnym, intelektualnym doznaniem.