Podstawa na planie prostokąta, wsparta na 4 nóżkach (przednie z motywem rogu obfitości, wolut i akantu - łączą się pośrodku ścianki frontowej z fartuszkiem o motywie muszlowo-akantowym). Powyżej szeroki pas reliefowej dekoracji palmetowo-arkadkowej. W zwieńczeniu z prawej - obudowa mechanizmu w formie postumentu z leżącą na wierzchu poduszką, o którą wspiera się prawym łokciem siedząca, zamyślona dama w sukni z bufiastymi rękawami i dużym dekoltem obszytym koronką. Z drugiej strony o postument oparta mandolina. Tarcza zegara srebrzona, z cyframi rzymskimi; u dołu sygnatura: „Pierre á Rouen”. Mechanizm z paryskim systemem bicia godzin i półgodzin.

Ród zegarmistrzów od XVII wieku działających w Rouen, później też w Reims i Paryżu.

847
Zegarmistrz Pierre Le LOMBART

Zegar kominkowy z figurą siedzącej damy
brąz złocony, mosiądz srebrzony; wys. 44 cm, szer. 35 cm, głęb. 11 cm.
Francja, Rouen, lata 30.-40. XIX w.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Podstawa na planie prostokąta, wsparta na 4 nóżkach (przednie z motywem rogu obfitości, wolut i akantu - łączą się pośrodku ścianki frontowej z fartuszkiem o motywie muszlowo-akantowym). Powyżej szeroki pas reliefowej dekoracji palmetowo-arkadkowej. W zwieńczeniu z prawej - obudowa mechanizmu w formie postumentu z leżącą na wierzchu poduszką, o którą wspiera się prawym łokciem siedząca, zamyślona dama w sukni z bufiastymi rękawami i dużym dekoltem obszytym koronką. Z drugiej strony o postument oparta mandolina. Tarcza zegara srebrzona, z cyframi rzymskimi; u dołu sygnatura: „Pierre á Rouen”. Mechanizm z paryskim systemem bicia godzin i półgodzin.

Ród zegarmistrzów od XVII wieku działających w Rouen, później też w Reims i Paryżu.