na podstawie prostopadłościennej z białego marmuru, wspartej na 4 klockowych nogach, z cokołem opasanym szerokim gzymsem z brązu złoconego; wewnątrz mechanizm o naciągu sprężynowym, wychwycie kotwicznym z wahadełkiem i z paryskim systemem bicia godzin i półgodzin; na ściance frontowej aplikowane koliście cyfry rzymskie i wskazówki; z tyłu mechanizm osłonięty okrągłymi, oszklonymi drzwiczkami; w zwieńczeniu figura nagiej kobiety, półklęczącej - półsiedzącej na żółwiu (transpozycja nie zachowanej antycznej rzeźby powstałej ok. poł. III w. p. n. e. - kąpiącej się, przykucniętej Afrodyty rzeźbiarza z Nikomedii Bityńskiej - Doidalsesa; jej najlepsze kopie rzymskie znajdują się w Museo Nazionale w Rzymie i w Neapolu). Para waz: na prostopadłościennych cokołach - płaskie, puklowane kyliksy z uchami w formie splecionych węży.

30
Zegar kominkowy z figurą Wenus i parą waz

Biały marmur, brąz złocony;
zegar - wys. 52 cm, szer. 25,8 cm, głęb. 15,3 cm;
wazy - wys. 24,5 cm, szer. 20,7 cm, głęb. 16 cm;
Francja, 1 tercja XX w.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

na podstawie prostopadłościennej z białego marmuru, wspartej na 4 klockowych nogach, z cokołem opasanym szerokim gzymsem z brązu złoconego; wewnątrz mechanizm o naciągu sprężynowym, wychwycie kotwicznym z wahadełkiem i z paryskim systemem bicia godzin i półgodzin; na ściance frontowej aplikowane koliście cyfry rzymskie i wskazówki; z tyłu mechanizm osłonięty okrągłymi, oszklonymi drzwiczkami; w zwieńczeniu figura nagiej kobiety, półklęczącej - półsiedzącej na żółwiu (transpozycja nie zachowanej antycznej rzeźby powstałej ok. poł. III w. p. n. e. - kąpiącej się, przykucniętej Afrodyty rzeźbiarza z Nikomedii Bityńskiej - Doidalsesa; jej najlepsze kopie rzymskie znajdują się w Museo Nazionale w Rzymie i w Neapolu). Para waz: na prostopadłościennych cokołach - płaskie, puklowane kyliksy z uchami w formie splecionych węży.