w rzeźbionej obudowie z cylindrycznym bębnem mieszczącym mechanizm wspartym na dwu łapach, okrytym zieloną draperią trzymaną w dziobie przez wieńczącego zegar orła; tarcza z emaliowym, zewnętrznym pierścieniem z cyframi arabskimi, centrycznie płaskorzeźbiona, z brązu figurka Amorka kującego grot strzały (z ruchomą ręką z młotem poruszaną w trakcie wybijania godzin i półgodzin), wahadło z twarzą w słonecznym kręgu; mechanizm z wychwytem hakowym, system bicia godzin i półgodzin;
Identyczny zegar (wahadło z profilem męskim) w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie - Galeria Rzemiosła Artystycznego, datowany na ok. 1815 (por. il. w: ŇGazeta AntykwarycznaÓ, XI. 2001 - okładka), zbliżona obudowa w zegarze ściennym w Umeleckoprumyslove Muzum, Praha, datowany na ok. 1810 (por. L. Uresova, Zegary, Warszawa 1987, s. 72, il. 30).
drewno rzeźbione, malowane na zielono (draperia), złocone;
47 x 35 x 17 cm (drobne odpryski polichromii);
Austria lub Czechy, ok. 1815.
w rzeźbionej obudowie z cylindrycznym bębnem mieszczącym mechanizm wspartym na dwu łapach, okrytym zieloną draperią trzymaną w dziobie przez wieńczącego zegar orła; tarcza z emaliowym, zewnętrznym pierścieniem z cyframi arabskimi, centrycznie płaskorzeźbiona, z brązu figurka Amorka kującego grot strzały (z ruchomą ręką z młotem poruszaną w trakcie wybijania godzin i półgodzin), wahadło z twarzą w słonecznym kręgu; mechanizm z wychwytem hakowym, system bicia godzin i półgodzin;
Identyczny zegar (wahadło z profilem męskim) w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie - Galeria Rzemiosła Artystycznego, datowany na ok. 1815 (por. il. w: ŇGazeta AntykwarycznaÓ, XI. 2001 - okładka), zbliżona obudowa w zegarze ściennym w Umeleckoprumyslove Muzum, Praha, datowany na ok. 1810 (por. L. Uresova, Zegary, Warszawa 1987, s. 72, il. 30).