Choć głównie uprawiał wielkoformatowe sceny historyczne, sięgnął wyjątkowo do sceny ulicznej na zaśnieżonej ulicy, podejmując temat i formę egzotyczną na Zachodzie, czy Południu, jakby ogarnięty społecznym malarstwem "Pieredwiżników". Ekspertyza W. A. Pietrowa z moskiewskiej Galerii Tretiakowskiej.

Malarz-akademik, Polak, który dumnie dodawał herb rodowy do nazwiska i zwykł podpisywać się po polsku, choć w swej ojczyźnie nie mieszkał. Urodzony i wykształcony w Petersburgu. Od 1860 we Włoszech i we Francji. W 1912 ukazał się w Warszawie album jego obrazów, niezmiernie u nas rzadkich. Sygnował obrazy po polsku.

46
Julian BOŃCZA-TOMASZEWSKI (1834 Petersburg -1920 Nicea)

Żebrak-klarnecista z dziewczynką i psem, 1868

olej, płótno dublowane 53,6 × 42
sygnowany u dołu po lewej monogramem wiązanym "BT 1868"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Choć głównie uprawiał wielkoformatowe sceny historyczne, sięgnął wyjątkowo do sceny ulicznej na zaśnieżonej ulicy, podejmując temat i formę egzotyczną na Zachodzie, czy Południu, jakby ogarnięty społecznym malarstwem "Pieredwiżników". Ekspertyza W. A. Pietrowa z moskiewskiej Galerii Tretiakowskiej.

Malarz-akademik, Polak, który dumnie dodawał herb rodowy do nazwiska i zwykł podpisywać się po polsku, choć w swej ojczyźnie nie mieszkał. Urodzony i wykształcony w Petersburgu. Od 1860 we Włoszech i we Francji. W 1912 ukazał się w Warszawie album jego obrazów, niezmiernie u nas rzadkich. Sygnował obrazy po polsku.