Malarka wywodząca się z rodziny medalierów o tym nazwisku. Jan Jakub Reichel działał w końcu XVIII wieku na dworze króla Stanisława Augusta. Emilia zapewne jest jego wnuczką, córką Karola Chrystiana, który działał w Irkucku (od około 1840 roku), dokąd przyjechał z licznymi dziećmi. Obraz żebraczki nawiązuje do osiemnastowiecznej tradycji włoskiej, ukazywania starych ludzi jako szczególnie trudnego tematu artystycznego; m.in. takie obrazy malował Bartolomeo Nazari (1699-1758). W wieku XIX owo akademickie zadanie, potrzebne dla osiągnięcia biegłości w sztuce malarskiej rozwiązywali artyści bądź przez malowanie z żywego modela, bądź przez kopiowanie dawnych obrazów, jak w przypadku omawianego wizerunku.

058
Emilia REICHEL (żyjąca w 2 poł. XIX w.)

ŻEBRACZKA, 1862

Olej, płótno 69 x 52 cm
Sygnowany p.d.: Emilia Reichel / 1862

Zobacz katalog

OSTOYA

205 Aukcja. Sztuka dawna, antyki, sztuka współczesna

04.09.2021

17:00

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarka wywodząca się z rodziny medalierów o tym nazwisku. Jan Jakub Reichel działał w końcu XVIII wieku na dworze króla Stanisława Augusta. Emilia zapewne jest jego wnuczką, córką Karola Chrystiana, który działał w Irkucku (od około 1840 roku), dokąd przyjechał z licznymi dziećmi. Obraz żebraczki nawiązuje do osiemnastowiecznej tradycji włoskiej, ukazywania starych ludzi jako szczególnie trudnego tematu artystycznego; m.in. takie obrazy malował Bartolomeo Nazari (1699-1758). W wieku XIX owo akademickie zadanie, potrzebne dla osiągnięcia biegłości w sztuce malarskiej rozwiązywali artyści bądź przez malowanie z żywego modela, bądź przez kopiowanie dawnych obrazów, jak w przypadku omawianego wizerunku.