Malarz i grafik. Studiował w ASP w Krakowie (u J. Malczewskiego i S. Dębickiego). Od 1920 r. mieszkał w Krakowie. Malował m.in. portrety (np. Józefa Piłsudskiego). Jego płótna o tematyce wileńskiej z 1928 r. zdobiły gabinet marszałka Piłsudskiego w Belwederze. Wielokrotnie wystawiał (m.in. TPSP Kraków i Lwów, TZSP Warszawa). "Jego liczne pejzaże z Małopolski, Wileńszczyzny i pobrzeża Bałtyku oraz [...] widoki miejskie, które cechuje subtelna, harmonijna kolorystyka i efekty luministyczne, świadczą o zdolności obserwacji i umiejętności budowania nastroju. Dostrzegano w nich wpływy szkoły Stanisławskiego (U. Makowska, SAP)".
olej na płycie pilśniowej,
24,7 x 36,3 cm,
sygnowany p.d. "I. Pinkas", na odwrocie nalepka TPSP w Krakowie z wystawy zbiorowej, luty 1919.
Malarz i grafik. Studiował w ASP w Krakowie (u J. Malczewskiego i S. Dębickiego). Od 1920 r. mieszkał w Krakowie. Malował m.in. portrety (np. Józefa Piłsudskiego). Jego płótna o tematyce wileńskiej z 1928 r. zdobiły gabinet marszałka Piłsudskiego w Belwederze. Wielokrotnie wystawiał (m.in. TPSP Kraków i Lwów, TZSP Warszawa). "Jego liczne pejzaże z Małopolski, Wileńszczyzny i pobrzeża Bałtyku oraz [...] widoki miejskie, które cechuje subtelna, harmonijna kolorystyka i efekty luministyczne, świadczą o zdolności obserwacji i umiejętności budowania nastroju. Dostrzegano w nich wpływy szkoły Stanisławskiego (U. Makowska, SAP)".