Od 1980 r. Starowieyski "wystawia" Teatr Rysowania, mający charakter happeningu. Podczas czterodniowych spektakli z udziałem widzów oraz modelki, mistrz tworzy wielkie realizacje rysunkowe
(nawet 3 na 20 metrów).
Sztuka Starowieyskiego "oszałamia i olśniewa, jest pełna pasji i furii, jakże bliska michelangelowskiej terribilitl, straszliwości rozpasanego żywiołu. Z tej też żywiołowości zrodził się zapewne "teatr rysowania". Zdaniem artysty bowiem, "problem nie polega na stworzeniu dzieła, ale tworzeniu jego akcji". W teatrze rysowania fizyczny, rzeczywisty ruch przekształca się w ruch na płaszczyźnie. Każdy zaś teatr, a było ich 23, Starowieyski zaczyna od wykreślenia koła "z pełnej ręki"" (Jerzy Madeyski, Starowieyski. Rok 1699, Kraków 1999, s. 105).
offset, arkusz numerowany 31/49,
33,5 x 51,5 cm (wym. wydrukowanej fotografii), 70 x 100 cm (wym. arkusza),
sygnowany ołówkiem u dołu "FStarowieyski 1692" oraz "31/49", dołączona "Oryginalna nitka z 17 T. R." tzn. z 17 Teatru Rysowania
Od 1980 r. Starowieyski "wystawia" Teatr Rysowania, mający charakter happeningu. Podczas czterodniowych spektakli z udziałem widzów oraz modelki, mistrz tworzy wielkie realizacje rysunkowe
(nawet 3 na 20 metrów).
Sztuka Starowieyskiego "oszałamia i olśniewa, jest pełna pasji i furii, jakże bliska michelangelowskiej terribilitl, straszliwości rozpasanego żywiołu. Z tej też żywiołowości zrodził się zapewne "teatr rysowania". Zdaniem artysty bowiem, "problem nie polega na stworzeniu dzieła, ale tworzeniu jego akcji". W teatrze rysowania fizyczny, rzeczywisty ruch przekształca się w ruch na płaszczyźnie. Każdy zaś teatr, a było ich 23, Starowieyski zaczyna od wykreślenia koła "z pełnej ręki"" (Jerzy Madeyski, Starowieyski. Rok 1699, Kraków 1999, s. 105).