Studia artystyczne odbył w l. 1891-1899 w krakowskiej SSP pod kierunkiem F. Cynka, I. Jabłońskiego, W. Łuszczkiewicza i L. Wyczółkowskiego. Naukę kontynuował w 1903 r. w monachijskiej pracowni A. Ažbego, w l. 1904-1907 w wiedeńskiej ASP u K. Pochwalskiego, a następnie w Académie Willi w Paryżu w atelier H. Martina i H. Anglade `a. Do Paryża powrócił w 1922 r. aby uzupełnić studia malarskie w Académie Colarossi. Na stałe mieszkał w Krakowie, gdzie zajmował się również działalnością pedagogiczną i organizacyjną. Był członkiem krakowskiego Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" i warszawskiego TZSP. Jednym z elementów jego twórczości były sceny rodzajowe i miejskie pejzaże - widoki Monachium, Paryża., Krakowa. Do tej serii obrazów należy oferowana praca - intrygująca przedstawionym motywem ? zacisznym skrawkiem krakowskiego parku.
Olej, płótno;
60 x 70 cm
Sygn. p.d. a.karpiński/ 1945
Studia artystyczne odbył w l. 1891-1899 w krakowskiej SSP pod kierunkiem F. Cynka, I. Jabłońskiego, W. Łuszczkiewicza i L. Wyczółkowskiego. Naukę kontynuował w 1903 r. w monachijskiej pracowni A. Ažbego, w l. 1904-1907 w wiedeńskiej ASP u K. Pochwalskiego, a następnie w Académie Willi w Paryżu w atelier H. Martina i H. Anglade `a. Do Paryża powrócił w 1922 r. aby uzupełnić studia malarskie w Académie Colarossi. Na stałe mieszkał w Krakowie, gdzie zajmował się również działalnością pedagogiczną i organizacyjną. Był członkiem krakowskiego Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" i warszawskiego TZSP. Jednym z elementów jego twórczości były sceny rodzajowe i miejskie pejzaże - widoki Monachium, Paryża., Krakowa. Do tej serii obrazów należy oferowana praca - intrygująca przedstawionym motywem ? zacisznym skrawkiem krakowskiego parku.