Notowania:
- Sotheby’s, London 21 maj 2003
- Hôtel de Ventes de Genève, 9 grudzień2013.
Bibliografia:
Anthony Parton, Gontcharova: The Art and Design of Natalia Gontcharova, Antique Collectors Club, UK 2010, repr. p.148.
Rysunek ten jest typowym przykładem z okresu
neoprimitywistycznego o w sztuce Gonczarowej.
Neoprimitywizm, który miał być wyrazem rosyjskiego modernizmu, nie uciekł od wpływów ekspresjonizmu, fowizmu a zwłaszcza kubizmu.
Widoczne są tu jednak silne odniesienia do wzorów ludowych.
W tekście z 1913 roku, Gonczarowa podkreśla jako najważniejsze „czerpanie inspiracji artystycznej ze swojego własnego kraju i z Orientu, który jest nam bliski”
Węgiel na papierze.
Podpisano w cyrylicy w prawym dolnym rogu.
25 x 19,5 cm
Notowania:
- Sotheby’s, London 21 maj 2003
- Hôtel de Ventes de Genève, 9 grudzień2013.
Bibliografia:
Anthony Parton, Gontcharova: The Art and Design of Natalia Gontcharova, Antique Collectors Club, UK 2010, repr. p.148.
Rysunek ten jest typowym przykładem z okresu
neoprimitywistycznego o w sztuce Gonczarowej.
Neoprimitywizm, który miał być wyrazem rosyjskiego modernizmu, nie uciekł od wpływów ekspresjonizmu, fowizmu a zwłaszcza kubizmu.
Widoczne są tu jednak silne odniesienia do wzorów ludowych.
W tekście z 1913 roku, Gonczarowa podkreśla jako najważniejsze „czerpanie inspiracji artystycznej ze swojego własnego kraju i z Orientu, który jest nam bliski”