Anton Mitow, bułgarski malarz, w latach 1881-1885 studiował w Akademii Florenckiej, w pracownia Giuseppe Ciaramfiego. W 1885 udał się w podróż do Paryża, Monachium i Wiednia. Dwa lata później odwiedził Warszawę, Moskwę i Sankt Petersburg. Po powrocie do kraju nauczał malarstwa w Starej Zagorze, Warnie i Sofii. Od 1896 był profesorem w Akademii Sztuk Pięknych w Sofii, a w 1918 został członkiem Bułgarskiej Akademii Nauk. Był również historykiem sztuki i krytykiem artystycznym. Malował sceny rodzajowe, historyczne i portrety, znane są jego dekoracje malarskie wykonane w Banku Gospodarki Ziemskiej w Sofii i Sali Posiedzeń bułgarskiego Parlamentu.
Wykształcony na akademickich wzorach, na przełomie XIX i XX stulecia, najchętniej podejmował tematykę rodzajową ukazującą życie bułgarskich wieśniaków, ich pracę i rozrywki. Malował rolników w ich odświętnych strojach, nadając swym dziełom dość monumentalny i uroczysty charakter. Niniejsza kompozycja zwraca uwagę swą jasną, pastelową tonacją i pointylistyczną fakturą. Mitow pozostawał na początku stulecia pod wpływem impresjonistycznego malarstwa francuskiego, z którym zetknął się podczas swych europejskich podróży.

39
STIEPANOW Anton MITOW (1862 Stara-Zagora - 1930 Sofia)

ZBIÓR ZIARNA, 1908

Olej, płótno; 75,5 x 98 cm
Sygnowany p. d.: Ä. ĆŤÚÓ‚? 908

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Anton Mitow, bułgarski malarz, w latach 1881-1885 studiował w Akademii Florenckiej, w pracownia Giuseppe Ciaramfiego. W 1885 udał się w podróż do Paryża, Monachium i Wiednia. Dwa lata później odwiedził Warszawę, Moskwę i Sankt Petersburg. Po powrocie do kraju nauczał malarstwa w Starej Zagorze, Warnie i Sofii. Od 1896 był profesorem w Akademii Sztuk Pięknych w Sofii, a w 1918 został członkiem Bułgarskiej Akademii Nauk. Był również historykiem sztuki i krytykiem artystycznym. Malował sceny rodzajowe, historyczne i portrety, znane są jego dekoracje malarskie wykonane w Banku Gospodarki Ziemskiej w Sofii i Sali Posiedzeń bułgarskiego Parlamentu.
Wykształcony na akademickich wzorach, na przełomie XIX i XX stulecia, najchętniej podejmował tematykę rodzajową ukazującą życie bułgarskich wieśniaków, ich pracę i rozrywki. Malował rolników w ich odświętnych strojach, nadając swym dziełom dość monumentalny i uroczysty charakter. Niniejsza kompozycja zwraca uwagę swą jasną, pastelową tonacją i pointylistyczną fakturą. Mitow pozostawał na początku stulecia pod wpływem impresjonistycznego malarstwa francuskiego, z którym zetknął się podczas swych europejskich podróży.