Obraz reprodukowany i wystawiany:
- Galeria „Krakowska Kuźnica“, Kraków IV 1987, bez kat.;
- Malarz poezji i kwiatów. Wernisaż Kazimierza Mikulskiego w Galerii „Krakowska Kuźnica“, „Dziennik Polski“, Kraków 29 IV 1987, il. czarno-biała.
W ponurych latach Mikulski pracuje w dziecięcym teatrze lalek i w jakimś sensie w tym wymyślonym, czarodziejskim świecie pozostanie. Od początku jego wyobraźnia jest pod urokiem poetyki surrealizmu - ale współpraca z „Groteską“ pomoże mu wykształcić charakterystyczną formułę malarską: baśniowy, senny klimat inscenizowanych wnętrz i ogrodów w świecie, przepełnionym erotyzmem i atmosferą cudowności.
Krystyna Czerni, Wielcy malarze..., nr 125, s. 24
olej, płótno
81,5 x 60 cm
sygn. na odwr. na płótnie: KMikulski | Kraków 1987 | „Bez tytułu“ [przekreślone] | Zatopione miasto
p.d.: pieczątka wywozowa
Obraz reprodukowany i wystawiany:
- Galeria „Krakowska Kuźnica“, Kraków IV 1987, bez kat.;
- Malarz poezji i kwiatów. Wernisaż Kazimierza Mikulskiego w Galerii „Krakowska Kuźnica“, „Dziennik Polski“, Kraków 29 IV 1987, il. czarno-biała.
W ponurych latach Mikulski pracuje w dziecięcym teatrze lalek i w jakimś sensie w tym wymyślonym, czarodziejskim świecie pozostanie. Od początku jego wyobraźnia jest pod urokiem poetyki surrealizmu - ale współpraca z „Groteską“ pomoże mu wykształcić charakterystyczną formułę malarską: baśniowy, senny klimat inscenizowanych wnętrz i ogrodów w świecie, przepełnionym erotyzmem i atmosferą cudowności.
Krystyna Czerni, Wielcy malarze..., nr 125, s. 24